onsdag 20 maj 2020

En intervju med Sveriges mest träningsvilliga Marcus Enbom

Namn: Marcus Enbom

Klubb: Sörbyängen 

Klot: KTK och soft black 

Sponsring: Min kära vän Micke Barkman drog ihop en insamling till min födelsedag, så Tack Micke med flera !! Just nu får jag även tacka Postnord och CSN för sponsringen 

Vad tycker du om det gångna året (2019)
Var en uppstart för mig efter lite bouledvala. Hittat en glädje såväl till boulen, som till livet i sin helhet 

Bästa tävling
I Sverige Mayon i kungsträdgården, Nordstan, Swio, landslagskvalet (många bra matcher) 
Idagsläget fyrlingen och svenska cupen

Roligaste tävling: 
Svenska cupen, skulle gärna se fler tävlingar liknande masters de petanque, ppf och trophee de Vielle. Jag tackar inte nej till dessa 

Bästa spelaren herr
Marcus Enbom/Henri Lacroix

Bästa kvinnliga
Jessica Johansson/Cindy Peyrot

Bästa Nordiska laget
Sveriges mästerskapslag

Din bästa egenskap
Vill utveckla mig och bli bättre och stöttar gärna andra att tro detsamma

Mackan in action.
Högsta poäng i precisionsskytte
I drömmarnas land 84, på träning 56, på tävling rätt lågt gissar jag 
I tanca har jag skjutit 60 + på tävling

Vem är den skönaste medspelaren du spelat med
Uppskattade att spela med Sören Bentzen vid de två tillfällen jag spelat med honom under året. Leo Brood Björk är en härlig människa som jag uppskattar att spela med (intressanta diskussioner för att utveckla sig) 

Din favorit position
Skytt 

Roligaste segern
Under 2019, så var det B finalen i Köpenhamn med Sören Bentzen och Jörgen Buchert. Vi hade aldrig spelat ihop, men spelade efter en torsk i första väldigt bra lagspel. Lagtävlingen SPI med Sörbyängen var fantastiskt härligt att spela (saknat lagidrotten), får räkna den tävlingen till 2019 

Vilket SM var roligast
Har ej spelat de sista 3-4 åren tyvärr, men tyckte Skövdes banor var kul och varierande, hotell vid spelplatser 

Vilket SM guld var roligast att vinna
Tycker nog att dom roligaste SM gulden är dom som kommer framöver 

Något som ingen boulespelare visste om dig
Jag pratar i sömnen ibland (alltifrån att sjunga, spela boulematch till allmänt mingel) 

Blivande ambitioner inom boulen
Delmål 2020: noggrann träning, höja min spelnivå 
Resultat mål 2020: vinna sv cupen (får se om det ges möjlighet , samt bygga upp en vinnarkänsla 
Mål 2021: Spela mästerskap med Sverige

Vilken boulespelare har imponerat mest under 2019
Får nog säga att jag vill lyfta fram Laget i U23! 

Mackan som nybliven Världsmästare ;) 
Ditt drömlag
i trippel: Jag som skytt (passiv i taktiken, så länge jag har klot kvar, men alltid redo att ta skott, när mina medspelare vill det. Vill vara en pådrivare att inte hamna i osäkerhet i spelet, utan hela tiden våga anta utmaningen) 
Jag tror att drömlaget finns i ett svensk landslag 

Vilka bildar du lag med under 2020
Då jag återupptog boulen under andra halvan av sommaren 2019, så var Leo Brood Björk en inspirationskälla. Jag pratade med honom och vi har spelat en del tillsammans. Glädjande nog så är han nu i landslagstruppen, och jag hoppas att han får spela många tävlingar med de andra i den gruppen. Jag kommer spela mycket med min stora kärlek och träningspartner, Monika Lapington, men kommer försöka hitta utmanande lagkombinationer vid resultatinriktade tävlingar, för att nå bästa möjliga resultat i kombination med bästa möjliga spel. (gärna en offensiv grundtanke) 

Idolen är
Roger Federer i tennis är ren erotik att se på (vilken teknik). Tove Alexandersson i orientering är WOW

Meriter
Har några turneringssegrar, brons från SM i trippel

Mackan om Jocke: En ambitiös spelare, en god lagspelare, en härlig mentalitet. Imponerande resultathistoria genom så många år! Svårt för mig att nå ikapp. 

Jocke om Mackan:
Mackan visar upp en enorm träningsvilja just nu och de sensate två månaderna. Fortsätter han så hela året och en bra bit in i 2021 så tror jag han kan komma ytterligare en bit mot sitt mål. Tror dock du måste fokusera på mer än dom traditionella skytte övningarna för att få en varierad träning. Sen tror jag du behöver träna mer på annat än just träna kasten. Men det är något vi tar privat om du så önskar. Men jag önskar dig verkligen lycka till framöver. Kul om du lyckas röra runt i den instängda grytan! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar