måndag 25 september 2023

En intervju med Daniel Svensson från Halmstad

Namn: Daniel Svensson 


Klubb: 2023 HPK, 2024 CPC


Klot? Obut RCC


Vad fick dig att börja spela pétanque? 

Min pappa drog med mig för 4 år sen, på den vägen är det.


Vad tycker du om det gångna året (2023)? 

Måste säga att ja har blivit en bättre boulespelare 2023, men där finns mkt mer potential, det handlar bara om att träna mer och vilja utvecklas mer.


Bästa tävling? Fyrlingen


Roligaste tävling? Varbergs strandcup


Bästa pètanque spelaren? Dylan Rocher


Bästa svenska pétanque spelaren genom tiderna? Rikard Nilsson 


Bästa damspelare genom tiderna? Jessica Johansson 


Bästa Nordiska laget? Ivar Wille Simon 


Din bästa egenskap? Träningsnarkoman:)


Roligaste segern? Helt klart Lindome Spelen 2023



Vilket SM tyckte du var bäst? 

Har bara varit med på 2 st så jag säger SM 2024 och hoppas det blir bäst av dem hittills.


Någonting om dig som ingen av boulespelarna redan visste? 

Jag ska bli pappa i oktober, mitt första.


Din favorit position? Skytt 


Vem är den skönaste medspelaren du spelat med? 

Pär Lundin helt klart:)


Blivande ambitioner inom boulen? 

Jag vill utveckla mig själv och mitt spel ännu mer, ja känner att jag har börjat väldigt sent i livet med boule, så ja tycker att ja behöver lägga ner mkt tid på träning, för att komma ifatt dem i toppen av Sverige. På vår/sommar/höst så kan det bli 20 timmar minst i veckan! Träning ger färdighet.


Du byter klubb inför nästa år. Hur går tankarna där? 

Jag tycker att jag behöver en ny utmaning, jag tror att i CPC kan ja växa som boulespelare och lära mig väldigt mkt av massa rutinerade spelare.


Din bästa säsong och varför? 

2023 helt klart den bästa för mig, tycker att ja har utvecklats mkt detta året. Även vunnit några tävlingar.


Ditt bästa pétanque minne? 

Helt klart min första tävling. Fyrlingen då vi slår Danska Landslaget i dubbel och ja har lirat i 6 mån.


Ditt drömlag? Dylan Rocher, Philippe Quintais och Jag.


Vilka bildar du lag med 2024? Ja bildar lag med Wiede


Idolen är? Dylan Rocher


Meriter? Dem är få, hoppas på ändringar framöver


Daniel om Joachim: 

En av Sveriges bästa boulespelare genom tiderna, med otrolig kunskap inom boulen, kommer lära mig massor av honom


Joachim om Daniel:

Daniel är en spelare vars spel vuxit enormt de sista. De märks att du har en ambition med ditt spel och din träning. Det syns. Trevlig och väldigt rolig. Ska bli kul att ha dig i klubben. Du kommer tillföra oss enormt mycket tror jag. Och jag hoppas vi kan hjälpa dig på vägen mot toppen.


Tack för intervjun Danne!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar