fredag 17 april 2020

En intervju med alltid så trevliga Jörgen Strende

Namn: Jörgen Strende

Klubb: La boule de trix

Klot? MS 2110

Sponsor? Frugan

Vad tycker du om det gångna året (2019)?
Jag kan inte tycka annat än att det var riktigt bra. SM guld i V55 dubbel slår mycket.

Bästa tävling?
Självklart Fyrlingen

Roligaste tävling?
SM är alltid det roligaste att lira

Bästa pètanque spelaren (Sverige)?
Zabbar Neang

Bästa kvinnliga petanque spelaren?
Utan tvekan Jessica Johansson

Bästa pètanque spelaren (världen)?
Philippe Suchaud

Bästa Nordiska laget?
Jocke, Jessica och Rickard

Din bästa egenskap?
Nästan alltid glad

Din högsta poäng i precisionsskytte?
Oj, jag skjuter nästan aldrig det. Tror att jag har runt 45 på träning

Vem är den skönaste medspelaren du spelat med
Hannu Kolehmainen

SM guld V55 2019
Din favorit position?
Spelar där som min medspelare vill ha mig

Roligaste segern?
SM finalen i V55 dubbel

Vilket SM tyckte du var bäst?
Linköping

Du vann SM dubbeln V55 ifjol. Berätta om det?
Eftersom Janne Johansson var mätt på framgång efter sina 2 guld, så fick jag slita med att dra fram honom! Nej, Janne hade verkligen toppat formen och det var lätt att vara hans sidekick. Vi hade många tuffa matcher fram till finalen. I finalen så spelade vi fantastiskt bra och matchen var över på 4 omgångar

Någonting om dig som ingen av boulespelarna redan visste?
Att jag spelat och varit tränare i handboll under 35 år. Har även varit förbundskapten och överledare i vårt distriktslag under många år

Blivande ambitioner inom boulen?
Att spela för Sverige i veteran. För i öppna landslaget är det nog kört för mig!

Vilken pétanque spelare har imponerat mest under 2019
Janne Johansson

Ditt drömlag?
Suchaud, Dylan och självklart jag

Vilka bildar du lag med under 2020?
Om det blir något SM? Morgan Frick och Kenneth Larsson i trippel. Janne Johansson i dubbel. I övrigt så blir det med de som vill lira med mig

Idolen är?
Min mor som snart är 95 och sköter allt själv

Team TRIX
Meriter
SM guld i V55, samt ett antal DM medaljer

Jörgen om Joachim:
Är en av de stabilaste läggarna i landet. Jag har aldrig spelat med dig, men mot dig många gånger. Tycker då att du är en jobbig jäkel!  Nä, det brukar vara kul att möta dig, vi brukar ha kul på och utanför banan vi har väl typ samma humor! Vet att du har fullt upp nu, men innan du blev pappa så tror jag nog att du var den som la mest tid på träning i Sverige.

Joachim om Jörgen:
Jörgen är en av de allra trevligaste boulespelarna jag känner. Alltid lika glad på som utanför banan. Som boulespelare har jag nog aldrig sett Jörgen göra en dålig match. Han lägger bra och träffar när han behöver skjuta. Och alltid med ett glatt humör! Underbart! 
Träning blir de inte så mycket av längre. Finns liksom ingen ”morot” kvar i Sverige längre. Men så fort de finns något att se fram emot så lovar jag att vara förberedd när det är dags. 


Lycka till framöver Jörgen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar