onsdag 15 april 2020

En intervju med en av 2019 absolut bästa spelare, Calle Strandberg

Calle med sin Annelie
Namn: Calle Strandberg 

Klubb: AIK 

Klot? KTK Inox Noire + KNTAK & La Franc SB 

Sponsor? I wish! 

Vad tycker du om det gångna året (2019)
Nu när det visat sig att en majoritet tycks köpa "fearmonger-propagandan" och ställer in stora delar av (med risk för hela) utomhussäsongen så har min nostalgi och tankar kring det växt enormt! 

Bästa tävling
Masters de petanque, Trophée l'Equipe & PPF! 

Roligaste tävling
Varbergs Strandcup hade jag tänkt svara först. Nu när den ställts in så blir det istället den första tävlingen i år som inte ställs in och/eller blir av! 

Bästa pètanque spelarna (Sverige)
Annelie Westin & Jessica Johansson

Bästa kvinnliga petanque spelaren
Utanför Sverige säger jag nog Angélique Colombet. 

Bästa pètanque spelaren (världen)
2019: Diego Rizzi, 20XX: Henri Lacroix. 

Team AIK
Bästa Nordiska laget
I dagsläget känns det rätt ovisst för mig. 
Danmark och din ökända trio (Jocke, Jessica & Rickard) känns som de starkaste kandidaterna sett till senaste decenniet! 

Din högsta poäng i precisionsskytte
Vet faktiskt inte men det är nånstans mellan 30-40 under kval/DM-skytte. 

Vem är den skönaste medspelaren du spelat med
Om jag blickar tillbaks till tiden innan Annelie befäste den titeln, så blir det nog Erik L-E, Love & Kilian, vilka jag spelat flera lyckade och/eller roliga tävlingar tillsammans med! 

Din bästa egenskap
Flexibilitet och prestigelöshet inför min roll/uppgift i laget, där jag söker skapa rätta och/eller hitta optimala förutsättningar för laget att prestera i. 

Din favorit position
Helt klart mitt! 

Roligaste segern
DM/SM gulden i mixed trippel/dubbel 2019. 

Du har ju en sjukt bra säsong bakom dig. Berätta om den
Jag ville väldigt mycket och hade tydliga mål och det visade sig att man kommer rätt långt när man varken ger upp eller vika, speciellt när man prövas som mest, där somliga gör sitt bästa för att sätta krokben för en. Jag kände/märkte nog ganska tidigt i min karriär att jag hade potentialen att göra det. Men det har tagit väldigt mycket tid, enorm hängivenhet och extrem beslutsamhet att passera alla hinder, klara alla prövningar och uppnå mina mål och förverkliga känslan av att "jag kan" till en som säger ”jag vann”. 

Du och Annelie vann ju SM guld i mixeddubbel ifjol. Hur känns det
Det kändes såklart väldigt bra! Vi fick verkligen kämpa för oss tråckla oss ur många lägen i flera matcher på vägen! 
Det skadade inte att tysta alla häcklare och pajaser på läktarplats heller, för den delen.

Calle och Annelie
Svenska mästare öppen mixeddubbel 2019
Efter en sådan formidabel säsong 2019 saknar jag dig i landslagstruppen. Har FK hört av sig och diskuterat dina chanser
Svar nej, men det känns desto bättre att formen är fortsatt bra och att jag känner hur jag hela tiden utvecklas och blir bättre samt att det finns fler än jag trodde som vill se mig där! 
Tackar ödmjukast för allt visat förtroende! Det värmer! 

Vilket SM tyckte du var bäst
2019 får min röst! 

Någonting om dig som ingen av boulespelarna redan visste
Att jag tillhört top 3 i Europa på Super Smash bros: Melee 2v2 (som är ett ökänt fighting TV-spel som fortfarande har en aktiv scen, trots sina 19 år!) är det nog få boulespelare som känner till! 

Blivande ambitioner inom boulen
Fortsätta utvecklas, ta tekniken och spelet till högre nivåer och ta mig an den internationella scenen! 

Vilken pétanque spelare har imponerat mest under 2019
Diego Rizzi 

Ditt drömlag
Mixed EM & VM tillsammans med Annelie! <3 font="" nbsp="">

Vilka bildar du lag med under 2020
Jag hoppas innerligt att Maj/Juni blir av, nu när utomhussäsongen ska dra igång! 
Är väldigt motiverad och det skulle kännas väldigt tråkigt om det skjuts upp mer och/eller ställs in fler stora tävlingar... finns många jag ser väldigt mycket fram emot! 
Annelie och jag kommer försätta vår satsning, utöver det kommer jag/vi formera lag tillsammans med William Wahman & Krister Lindberg. 
Sen kommer det troligen bli några tävlingar tillsammans med Leo (som jag o Annelie spelat en vinterserie tillsammans hela inomhussäsongen), Kilian och säkerligen även nån outforskad konstellation! 

Annelie, Calle och Tanja AIK
Idolen är
Sigurd Fafnesbane, Yeshua ben Yosef & Socrates! 
I boulen har det funnits flera, där jag på senare år inspirerats väldigt mycket av Henri Lacroix! Vill även nämna David "Gino" Debard som imponerat enormt på mig! 
Dylan & Rizzis skytte är väl helt ok också. ;) 

Calle om Joachim
Målmedveten, seriös, ambitiös och en jävel på att gå segrande ur jämna/svängiga och tuffa matcher! Det finns nog ytterst få spelare som kommer i närheten av din statistik på vunna matcher där motståndarna haft en ledning och/eller tagit många poäng! Meritlistan vittnar om förmågan att göra det gång på gång, tävling efter tävling, med bravur! 
Imponerande och sensationellt många Nationella & SM-titlar både tagna och försvarade! 

Joachim om Calle
Tackar ödmjukast för dina fina ord Calle. I år tycker jag du varit den killen som tagit störst kliv mot toppen. Det var ju meningen vi skulle spelat ihop snart men det är ju inställt tyvärr. Tycker inte bara du och Annelie utvecklats spelmässigt utan ni har även en förmåga att vinna matcher och turneringar. Många är duktiga. Men det är få som vinner ofta. Många kan gå långt och vinna ibland. Men ni vinner ofta. Det är en grym egenskap och just den egenskapen imponerar på mig mest av allt! 

Lycka till framöver Calle. Om inte sommarfyrlingen blir av så kommer det ju en ny tävling nästa år ;) Eller så spelar vi något annat.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar