tisdag 31 mars 2020

Ny intervju med härliga Patric Larsson

Namn: Patric "Patte" Larsson

Klubb: Coccinelle PC

Klot? Gillar att spela med olika klot. Just nu spelar jag med Boule Blue Prestige Noir

Sponsor? Önskar jag hade någon :)

Vad tycker du om det gångna året (2019)
Blev inte som tänkt resultatmässigt, men kul att jag lyckades försvara trippelguldet i sm med Joachim å Rickard

Bästa tävling
Svenska mästerskapen och Svenska cupen

Roligaste tävling
Varbergs Strandcup och Fyrlingen

Bästa pètanque spelaren (Sverige)
Jessica Johansson

Bästa kvinnliga petanque spelaren
Jessica Johansson

Bästa pètanque spelaren (världen)
Får bli två svar. Diego Rizzi på herrsidan. Sedan gillar jag Cindy Peyrot, lite divig på banan kan tyckas men det kan man vara med den träff och stannprocenten hon har.

Bästa Nordiska laget
SM 2019
Det kan vara Jessica, Joachim och Rickard när dom är fulltränade.

Din bästa egenskap
Försöker alltid tro att jag kan vinna matchen oavsett motstånd.

Din högsta poäng i precisionsskytte
49 i kvalet 2017

Vem är den skönaste medspelaren du spelat med
Rickard Nilsson å Joachim Andersson.

Din favorit position
Skytt, mitten. men försöker utveckla läggspelet för det är där men hamnar tillslut när man blir äldre, hahaha

Roligaste segern
Första SM guldet i mixdubbel med Marie Nordh i Malmö. Sen var ju skytteguldet och de två trippelgulden på SM riktigt roliga oxå.

Vilket SM tyckte du var bäst
Måste säga Karlstad min hemstad, Guld trippel, Silver mix trippel och Brons i Ö-dubbel på 4 starter. Centercourt på torget med bra inramningen. Sedan kommer detta utvecklas till något ännu bättre med åren.

Någonting om dig som ingen av boulespelarna redan visste
Jag kan använda en symaskin 

Svenska mästare öppen trippel 2018 och 2019
Blivande ambitioner inom boulen
Fortsätta att höja lägstanivån i spelet sen får jag se vart det bär, man börjar ju bli gammal.

Vilken pétanque spelare har imponerat mest under 2019
Calle Strandberg å Annelie Westin vilket driv dom har åker överallt å spelar å vinner kul å se att träning ger resultat.

Ditt drömlag?
Skulle vara kul å lira med Philipe Quintas och Philipe Suchaud men det kommer aldrig hända. :)

Vilka bildar du lag med under 2020
Hoppas trippeln är som förra året. Dubbel med Poppe. Mix med Marie. Mix trippel med Marie å Tomas W.

Idolen är
Har ingen speciell men blev imponerad av Cindy Peyrot när jag såg henne första gången. 

Meriter
Dåligt med det. Ett EM som inte blev som jag tänkt. Spelat Euro petanque i Firminy 2014. Semifinal i singel b-slutspel i Andrezieux (Frankrike). 

Patric om Joachim
Joachim är likt mig en vinnarskalle på banan. Lätt å spela med. Alltid noggrann. Beundrar hans höga nivå i spelet. Hoppas det inte dröjer innan vi spelar tillsammans igen.

Joachim om Patric:
Patte är en riktigt skön lirare. Spelat med honom nu ett par år i SM och större tävlingar och det är alltid lika kul. Lugn och behärskad och stressar inte upp sig i onödan. För alla er som inte spelat med Patte har jag endast ett råd, spela med honom! Han är alltid trevlig och go! Hoppas det snart blir dags att spela igen! Jag börjar få abstinens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar