lördag 27 mars 2010

Fundering

Idag var vi nere i stan och skulle köpa en ny vårjacka till min lillebror. Mamma skulle också in på bowlingen och kolla lite när Vetlanda BC spelade en seriespelsmatch. Något som jag såg och reagerade över var att om motståndaren gör en spärr eller en strike ger man den en high five. Man uppmuntrar och och peppar sin motståndare. Man hjälps också åt att skriva protokoll, alltså när motståndaren kastar skriver man i dennas resultat och vice versa.

Tänk om detta skulle vara även i boule? High five vid varje kalle, stann, träff, kloss, bra lägg? Flytta upp poäng åt de andra? Hur kommer det sig att man kan uppmuntra i vissa sporter och inte andra? Hur skulle man reagera om motståndaren fivear när man gör något bra?

4 kommentarer:

  1. Har dom inte digitala skärmar som räknar själva vetlanda? :)

    SvaraRadera
  2. Haha. Jo, men de kan ju gå sönder. Man har också sin egen lapp man fyller i sitt resultat på om man byter bana exempelvis ;)

    SvaraRadera
  3. Coolt..

    För mig är det inte omöjligt att jag klappar med motståndaren om dom tex skjuter ut lillen vid ett "måste" läge!
    Naturligtvis beroende på vem motståndaren är! :)

    Möter jag dom som står mig närmst har jag inget emot att göra något av de du skrev om. Flytta poängen, hjälpa till att hämta ett bort skjutit klot etc.
    Men annars är man rätt passiv i sitt agerande.. haha..

    Men visst är det ett intressant ämne..

    SvaraRadera
  4. Mötte Peter Bengtsson och Anne-may Moberg på Mayon, jag och Peter spelade otroligt bra på skyttet och high fiva varandra, kändes skitbra:)

    SvaraRadera