lördag 31 juli 2010

Coccinelle is da shit!

30, 38 och 39.. Svenska mästare i trippel 2010.

Coccinelle tar guld efter guld

Malmöklubben Coccinelle PC har tagit hand om alla guldmedaljer hittills i den öppna klassen under SM-veckan. Jessica Johansson har tre, Joachim "Pimmen" Andersson och Rickard Nilsson två var.

När den mest åtråvärda av SM-medaljerna skulle delas ut i Falun på fredagskvällen hade Coccinelle PC redan tagit hand om alla de ädlaste valörerna. Jessica Johansson vann skyttet och, tillsammans med Joachim Andersson, mixedguldet. Rickard Nilsson tog hand om guldet i singel.

I finalen ställdes de tre mot förbundskaptenerna Håkan Berg och Anders Larsson tillsammans med junioren Alexander Norin, Lindome BK.
Till en början såg det lite knackigt ut för Coccinelle. I semifinalen mot Maria BK:s Marcus Enbom, Martin Jansson och Åke Löwbeer hade Johansson inte fått sina skott att fungera som hon ville. Sålunda gjorde Coccinelletrippeln en rockad och flyttade ner Johansson som läggare.

Inte heller hennes lägg fungerade riktigt bra i finalens första vändor. Joachim Andersson fick ta ett stort ansvar som mittspelare i malmötrippeln. Lindomelaget tog ledningen med 6-3 och var idel leenden. Men samtidigt som Johansson hittade läggen tappade Berg, som tidigare spelat synnerligen stabilt som läggare, flera av sina.

Lindomelaget fick aldrig fler än sex poäng och Coccinelle erövrade ännu ett SM-guld. Nu återstår bara det i den öppna dubbeln.




Text och Foto: Lasse "the king" Franck, Svenskboule
- Posted using BlogPress from my iPhone joachim.andersson@coccinelle.nu

13 kommentarer:

  1. Någon speciell känsla och vinna trippel-guldet mot Anders som mittspelare?

    SvaraRadera
  2. Säger bara detta!!! rensa landslaget på alla spelare!!! nu har vi hittat rätt lag för VM - Rickard, Jessica och Joachim! vart blev alla andra stjärnor av?? GRATTIS IGEN.... /BUBBA

    SvaraRadera
  3. För min egen del spelar det ingen roll vilken plats i laget jag har så länge laget vinner.
    Men med anledning till början av förra året, så kan man väl bara tillägga att eftersom jag var dålig som spelade på mitten i swio förra året så kändes de ju bra art man slog just honom när "jag är som sämst" ;-)

    SvaraRadera
  4. Det kan jag tycka är lite töntigt. Oavsett att Rickard försökte berätta varför ni hade den uppställningen i finalen så förstod vi andra vad det handlade om. Tråkigt att inte se Jessica som skytt och att byta bort dina säkra första lägg, kunde teoretiskt bli kostsamt. Kanske så att titeln försvann, kanske bara men ändå. Sedan till alla som börjar ropa efter VM för er skull sen segern. Titta på Wiede från Halmstad, han har gjort en bra vecka. Var långt framme i de tunga klasserna men även Rickar, förståss.

    SvaraRadera
  5. Denna förändring i laget med att Jessica spela läggare och jag mitt var till 100% Jessicas val!!
    De har inget med något av det ni antyder att göra! Jessica kände sig inte het på skotten under hela trippelspelet.
    Vi är i final i ALLA tripplar i år.. Så vi har varit bra hela året!
    Wiede var grym på SM...

    SvaraRadera
  6. Du får säga vad du vill, tror ingen tror på dig ändå som har följt det som skrivs på nätet och sägs i övrigt. Det stämmer att ni har varit i final i tripplarna men följer man inte de direktiv som finns och visar på vad som krävs för att få spela i landslaget så blir man inte aktuell.

    SvaraRadera
  7. Att andra skricker att vi ska till VM får stå för dom!
    Jag kan väl inte ta ansvar för vad 3 person skriker och vill?

    Vad som skrivits tidigare är som det är. Och skall inte blandas med detta. Två olika saker!

    Eftersom du inte vågar namnge dig vill jag inte gå in på detaljer.

    Men jag har skickat mail till Anders om att vi gräver ner stridsyxan och går vidare.
    Jag ville dessutom vara med i landslaget igen.

    Men Anderas skickade ett flummigt svar och är inte alls intresserad av "ett samarbete". Och i landslaget är jag inte välkommen eftersom han anser att jag kan hoppa av igen! Hoppa av som är ett fritt val för alla som inte är kontrakterade! Vilket endast han själv är i hela SBF!

    Vad folk tror i anledning till hur vi spelade skiter jag faktiskt fullständigt i!

    Dom som känner mig vet att jag känner ingen som helst prestige i att spela på någon speciell plats i laget. Tvärtom! Jag gör allt för laget! Det viktigaste är att LAGET vinner sina matcher.

    SvaraRadera
  8. Du har rätt att du inte behöver ta ansvar för det, även om du kan kalla mig Kalle eller Hobbe görs inte mina åsikter obetydliga eller för den skulle mindre värda.

    Jag roade mig att googla lite på ditt namn och några till av potentiella landslagsspel. Gissa om ditt "pimmen" mer frekvent dök upp i artiklar som handlar om annat än Boule resultat. Där har du nog förklaringen till att Anders anser att du kan hoppa av igen då det inte passar. Då har man satsat pengar på dig osv.

    Men nu är du med i styrelsen och kan påverka från insidan, skall bli spännande och följa på avstånd vad du kommer med för ideér och förslag. Hittills har du haft åsikter och kritik till dem som jobbar med detta och inte är kontrakterad, nu sitter du själv i den båten. Spännande, som sagt.

    SvaraRadera
  9. Det är lättare att svara på korrekt sätt och inte bli missförstådd när man vet vem man pratar med. Att stå för sina åsikter har stort värde för mig..

    Vad du får fram när du googlar bryr jag mig inte heller om. Håll dig till ämnet så ska vi nog kunna samtala i alla fall.

    Pengar satsas hela tiden på någon form av inriktning. Den ändras ibland. Är då pengarna väl satsade? Eller endast dåligt satsade när någon får annat att göra, saknar motivation eller helt enkelt inte samtycker till fullo med vad beslutstagarna säger?

    Ang mitt "jobb" i styrelsen så är det ju väldigt klart tror jag. Jag kommer jobba med ungdomarna. Jag skulle vilja vara med på ett hörn med hur tävlingar skall kunna förbättras. Där har jag en del idéer med.
    Men ungdomarna brinner jag för. Och det är viktigt att dom lär sig Boule tidigt för att redan från början "skolas" rätt in i Petanquens värd. Och detta tror även UNK att jag skall kunna bidra med för ungdomarna.

    Du verkar mest vara ute efter relationen mellan Anders och mig.
    Och från min sida har jag inga problem med Anders. Men samtycker inte med de sättet han bedrev satsningen mot högre höjder tidigare då de saknade grund för framgång.
    Nu är det ändrat och jag samtycker!
    Men tydligen har Anders svårt att skilja på person och handling. Och försökt stänga mig ute från att träna ungdomar och mitt deltagande i landslaget.
    Och svar ifrån honom är svårt att få. Iaf JAG har svårt att få det.

    Fler frågor? :-)

    SvaraRadera
  10. Man kan nog tillägga..
    Om jag säger något som "Det här vinner vi" offentligt.
    Så uppfattas jag på ett sett. Oftast får jag höra, tagga ner, eller fan va kaxig du är..
    Bla Sibirianerna säger så hela tiden om allt. Egen kära är dom.. Från Anders väg är det bara gulligt..

    För mig är det samma sak. Så man kan uppfattas såå olika genom att göra/säga exakt samma saker!

    SvaraRadera
  11. Beslutet om att jag skulle vara läggare var helt och hållet mitt!! Jag hade inte skjutit bra och i ett par andra matcher även då gått ner som läggare en bit in i matchen! Jag tänkte att jag kan lika gärna lägga från början och Rille tar skotten eftersom han hade skjutit bra! Jocke klarar både lägg och skott, så mittpositionen blev hans! Ge nu fan i att tjafsa en massa skit jämt för till och med "snälla lilla Jessica" kan bli arg!!

    SvaraRadera
  12. Jag står också för mina åsikter. Vad jag menar är att där har du förklaringen till din fråga om landslaget och dig! Det kan tolkas som du är förknippad med strul av olika slag och det blir allmänt bara rörigt. Men man får börja hos sig själv.

    Jag är inte ute efter någon relation det bara framkom med anledning av er uppställning i finalen och varför ni hade den. I övrigt är jag inte intresserad av något annat.

    SvaraRadera
  13. Ja, strulet kring mig och landslaget kan förklaras enklast så här.
    Landslaget sätter upp riktlinjer och regler. (dom skall följas)
    När dom inte gjort de har jag sagt ifrån.
    Andra har brutet mot reglerna, men jag får skulden!

    Varför? Jo, för jag vågar säga ifrån! Jag sitter inte bara och tittar på och låter allt gå fel till.. Det är inte jag som person.

    Så om Anders bara följer de han själv sagt sig göra. Så är jag den första som är tyst!..
    Men frågan kanske istället skall ställas..
    Följer dom sina utsatta riktlinjer? Tystast med mig utanför.. Då kan dom göra som dom vill... ;)

    Ja du står säkert för dina synpunkter och åsikter. Men vågar inte berätta vem som står för dom samma.. ;)

    SvaraRadera