fredag 20 augusti 2010

Dam-EM


Nu har årets Dam-EM startat och Sverige möter Belgien i den första matchen. Innan lottningen kom ut kollade jag igenom lagen som skulle medverka och de jag trodde skulle gå till final var Frankrike och Tyskland. Nu när lottningen är gjord blev det till och med så att dessa två lagen möts redan i första matchen i gruppen!! Tufft!

De jag tror kommer att gå vidare ur varje grupp är markerat med röd text.

Grupp A: Frankrike, Tyskland, Norge, Ukraina
Grupp B: Turkiet, Skottland, Wales, Danmark
Grupp C: Italien, Vitryssland, Slovakien, Estland
Grupp D: Holland, Lettland, Slovenien1, England
Grupp E: Sverige, Monaco, Polen, Belgien
Grupp F: Schweiz, Litauen, Finland, Slovenien2
Grupp G: Spanien, Bulgarien, Ryssland, Israel
Grupp H: Tjeckien, Österrike, Ungern

Många av de här lagen är ärligt talat på samma dåliga nivå, så det är svårt att ens gissa sig till vilket det andra laget i vissa av grupperna blir.

Dessa 16 lag som går vidare delas in i 4 olika pooler, där ettan och tvåan sedan går vidare till kvartsfinal. Vilket lag som hamnar i vilken pool vet jag inte än, så den tippningen får jag återkomma med :P

Reslutaten hittar man HÄR.
Lasse Franck skriver HÄR.

5 kommentarer:

  1. Ser alldelles utmärkt ut om den slår in..Lite dålig koll själv på många av lagen..Hoppas Frugan inte blir nervig bara nu i första stora mästerskapet men de ska nog gå bra känns de som.
    MVH Matte`buddha`Hamberg

    SvaraRadera
  2. Sverige vinner,Jenny är ju me hon är BÄST

    SvaraRadera
  3. Freddan skrev förra =)

    SvaraRadera
  4. Allt är möjligt, men Frankrike har ett i mitt tycke riktigt bra lag i år, så Sverige kommer nog att få kämpa om det guldet tror jag. Man är dessutom fler än en i laget, men som sagt, allt är möjligt ;)

    SvaraRadera
  5. Jessica är bäst. Det bevisade hon under SM.
    3 SM guld i öppen klass! Har någon tjej varit nära tidigare?
    EM för Sveriges del blir kortvarig utan Jessica. Så är det bara!

    SvaraRadera