söndag 12 juni 2011

Vila i frid Jan Sjölander

Jan Sjölander blev 74 år

Jag har haft äran att spela både med och mot Janne. Med blandade resultat. Men alltid med humöret på topp!
Han gjorde allt i sin makt för att bättra för oss alla inom boulen i allmänhet och framför allt sin klubb Tyringe Boulegetingarna i synnerhet. Under sin tid i Förbundet bildade han bl.a. Svenska Cupen som tävlingen är idag med kval till Europa Cupen som även den är ett verk av Janne Sjölander.


Janne med familj tog mig under deras vingar i unga år när jag ville börja spela i Boulegetingarna. Janne och Helena har de varmaste hjärtan man bara kan tänka sig. Och är evigt tacksam för denna tid!


Du kommer för evigt ha en plats i mitt hjärta.
De orden du sa till mig under SM 1992 när jag inte lyckas med en enda kula och helt plötsligt inte missar något för än i finalen kommer jag aldrig glömma. De orden hör jag för mig själv än idag när det går trögt på banan! Tack Janne!






"Blir jag hälften så god människa som dig Janne, då har jag kommit jävligt långt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar