tisdag 9 augusti 2011

Sammanfattning, Travemünde

Holstentor Turnier 2011 började på fredagen med en skytte tävling som invigning.
Rickard Nilsson, Daniel Eriksson och Ali Abdi var med från Sverige.
Rickard skrapade ihop 23 poäng tror jag och gick inte vidare. Daniel sköt något liknande och gick heller inte vidare. Ali smaskade på 38 samtidigt som Dylan Rocher noterades för 56 poäng. Dylan vann tävlingen med denna serie: 56, 56, 56 och 60 i finalen. Imponerande!

I dubbeln spelade jag och Rickard. Vi gick ut starkt direkt med målet att vi skulle vara med i tävlingen så länge som möjligt tills vi stöter på någon av de franska lagen. För det är verkligen de lagen man vill möta. Vi fick rejält med motstånd mot en Tysk och en fransman som bildat lag. Dom spelade sina klot och vi sköt hur mycket som helst. De sista 3 rundorna skjuter vi 4-5 klot per vända och vinner tillslut med 13-11 efter bra och jämn fight. Sen fick vi som vi ville i kvartsfinalen. Vi ställdes mot Dylan och Bruno Rocher. Bruno gjorde inga större väsen av sig och hade faktiskt lite tur. Men Dylan var ruggigt bra. Jag börjar lägga bra i matchen men Rille missade några skott i början. Några vändor senare byter vi och jag träffar och Rille lägger in. En dubbelbom från mig när vi har 4-0 i klot, träff på tredje, Rille missar lägget, 3 poäng till dom annars hade det kunnat bli 7-9 i den rundan och det hade blivit lite mer match av det. 4-13 var ett faktum och vi var laget som fick flest poäng mot dom under dubbeln.
Jessica och Tove Orrbeck gick även dom till kvartsfinal i A turneringen. Och blev dessutom bästa damlag i turneringen. För den bedriften fick dom en påse med diverse Tjejprylar...
Patrik Andersson och Thomas Wiede vann B turneringen.
Vann dubbeln gjorde Dylan och Bruno Rocher mot Lillebror Rocher och Simon Cortez 13-2 i finalen. Och i semifinalen slog dom Philippe Quintais och Philippe Suchaud, 13-3.

I trippeln spelade jag med Albin Plantin och Robin Johansson. Vi hade riktigt kul denna dag. Vi fick möta lag som bestod av alla möjliga personlighets karaktärer. En skytt som satt och sköt stenhårt med nedslaget 20 cm utanför ringen. I samma lag hade dom en kille med den kortaste stubinen jag upplevt som mittspelare. Hur gick det då? Vi gick inte på vatten om man nu skulle tro något sånt. Men det var okej. Vi slog ut de lag vi skulle fram tills vi mötte ett lag bestående av 2 tjejer och en ung kille. Killen träffade väldigt bra och tjejerna gjorde minst 3 klot i varje runda. Utom i sista rundan då den ena tjejen skjuter en klockren carreau. Typiskt! Vi hamna i underläge 1-10 snabbt. Hämtade upp något till 7-10. Men närmre än så blev det aldrig.
Det var riktigt kul att lira med Robin "Bempa" Johansson från Sibirien. Jag har aldrig spelat med honom tidigare. Men gör det gärna igen. En rolig och positiv kille både på och utanför banan. Vi fick ett par riktigt roliga skratt lite då och då. Och jag blev överraskad över att han förstod så pass mycket som jag sa ändå. Han har ju problem att förstå Skånskan! ;-) Albin Plantin har jag spelat med ett par gånger under 10 år. Vi fungerar bra ihop tycker jag. Vi har inte riktigt samma taktiska val alla gånger. Men kul att lira med honom. Han har samma kvaliteter som Bempa, positiv och rolig. Och det ska bli riktigt kul under EM och se vad vi kan åstadkomma.



Tack för en trevlig helg i Travemünde alla som var med på resan och gjorde detta till ett fint minne..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar