torsdag 4 augusti 2011

Status inför EM


Många frågar mig hur det går med förberedelserna inför EM. Och då både som spelare och som medlem i EM gruppen som är ett gäng som skall se till att EM blir ett perfekt arrangemang och visa världen hur man arrangerar mästerskap!

EM gruppen består av Projektledare, Ingela Eriksson, Robert Boström, Pontus Thuresson, Dag Hervieu och mig själv. På senare tid har vi även hjälp av SBFs Tävlingskonsulent, Ulf Walle Wallman. Alla med olika roller i gruppen. Och vad alla gör orkar jag inte gå in på i detalj. Men alla jobbar otroligt hårt för att detta arrangemang skall bli bästa Mästerskaps arrangemanget EVER!

Som spelare tycker jag det här skall bli det roligaste mästerskapet jag varit med om. Hemmaplan vilket medför att man kommer förstå allting. Alla ändringar eller dyl som kommer uppstå förstår man. Vilket man inte alltid gör nere i södra Europa eller i övriga världen. Jag känner till hela planeringen och uppläggen under EM. Så man är förberedd på allt innan tävlingen. Detta gör att just under själva tävlingen behöver jag inte tänka på något annat än själva spelet. Vilket är en fördel. Annars vet man ju varken in eller ut i själva uppläggen då de ändras från minut till en annan..
Själva träningen inför EM började redan i januari efter mötet med Anders Larsson i Borås. Jag visste inte då att jag skulle spela. Men träning och förberedelser måste ha sin tid. Så man får börja tidigt.. Det mesta har gått som jag förväntat mig. Vi har haft det lite kämpigt i en del tävlingar. Men det ser jag som positivt. Vi har fått kämpa. Och det är precis vad vi får göra i EM om man vill gå långt. Laget är spännande också. Jag, Albin Plantin, Håkan Hallberg och Håkan Berg. Vi har spelat ihop förr. Nordsjö i Cardiff spelade jag, Albin och Hallberg. Då blev vi bästa Svenska lag. Jag och Berg har spelat både VM och ett gäng landskamper ihop. Nu är det inte många dagar kvar till själva mästerskapen på Svenska Mässan i Göteborg. Jag längtar! Det ska bli så roligt det här! :)

Hoppas vi ses i Göteborg 19-21 augusti. Fri entré!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar