måndag 23 januari 2012

Elitserien 2012

Så här kommer årets Elitserie se ut. Den ser ut att bli jämnare och jämnare. Vissa klubbar förlorar spelare och andra förstärks. Här är lite vad jag tror om de olika klubbarna.

Coccinelle: Får lite bredare trupp i år. Kan bli helt avgörande i slutstriden.
Halmstad: Har fått Johan Skagerlund. Vilket förstärker deras chanser till ett guld i år.
Lindome: Förlorar bla Anders Larsson. Vilket är en stor förlust. En del spelare tränar inte längre och det kan bli avgörande för Lindome.
Sibirien: En del lämnar men nytt tillsluter. Sibirien är klara favoriter till medalj i år.
Strand: Johan lämnar men Roger Söder ser ut att vara tillbaka.
Boulero: En jämn och stark trupp. Känner inte till några förändringar.
Sitting Boule: Totalfloppa i fjol. Men har en stark trupp på pappret. Robban Beijmo har lämnat för spel i Schweiz.
BSJ:  Samma trupp som vanligt. Dom är bra! Men behöver något nytt om det ska ta medalj.
Ronneby: En bred och jämn klubb men hög potential. Fick inte riktigt ut det i fjol.
Kärnan: Ganska klen trupp. Kan alla nyckelspelare ställa upp kan de nå ett slutspel. Annars blir det tufft.
Knäred: Samma trupp de haft de senaste 15 åren. Får nog fightas för att stanna kvar.
BOO: En härlig klubb. Bredden har dom! Men har dom toppen?


5 kommentarer:

  1. JJ,Patroner,Treshera (enl rykten),Hallberg å en taggad Simon.Mmm.Mitt tipps blir lätt Kärnan (ok,lite med hjärtat där),Coccinelle å Sibirien (förstärkt med Anders L)...i den ordningen.Tyvär tror jag inte på LID (hoooppas jag har fel)...för det är som du säger där.Halmstad...dark horse.

    SvaraRadera
  2. Ante. Jag är betydligt hårdare mot Sitting Boule. Skriver man något annat mot Kärnan än att dom är bäst får man anonyma påhopp på Maria Tavlan.
    Jag tycker att Kärnan får kriga bra för att bli bland de 6 bästa lagen. Kan tex inte Jonas Jacobsen får dom vara glada om de stannar kvar i Elitserien. Trechera är nog ny där. Men Pablo och Tove byter tillbaks. Vilket är ett stort minus tycker jag. Då Pablo och Tove spelar mycket mer än Trechera.

    Sibirien vinner Elitserien tror jag.

    SvaraRadera
  3. Visste inte att Pablo å T bytt klubb,vilket är synd,spec om Tillda bytt te er.Men Micke e en bättre spelare än Pablo enl mig.Han blir en bra förstärkning,även om Pablo hadde behövts som pådrivare vilket han e go på.Och som sagt...om Simon är taggad och fortfarande motiverad så...:-).Men ni blir nog för svåra med Andy,Bengt M å Simonsen.Hursom...blir nog jämnaste serien på åratal,där INGET lag fr stholm göre sig besvär.Möjligen Sibirien...men tror faen dom leker,pluggar och är pappor mer än tränar :-).

    SvaraRadera
  4. Nä, tydligen visste inte den anonyme på Maria Tavlan de heller!

    Det är bara så uppenbart!

    /Pimmen

    SvaraRadera
  5. Pablo och Tove stannar tydligen kvar i Kärnan. De stärker ju Kärnans klubblag Ante. Men förändringen från i fjol är Trechera. Han är duktig. Men spelar för sällan tycker jag.
    Och jämför man Kärnans lag med tex Sibirien, Sitting Boule eller Halmstad så tycker jag fortfarande de är sämre på pappret! På banan kan de ske andra saker. De har hänt förr!

    SvaraRadera