torsdag 26 juli 2012

Stockholm Boule Cup

På lördag är det dags för nästa landslagsuppdrag. Denna gången går resan till Stockholm och Stockholm Boule Cup. Tävlingen som har förhoppning att ta över efter Mayo Boule Open. Bara framtiden kan sia om det. Men jag hoppas den gör det!



Laget till helgen är: Jag, Albin Plantin och Ali Abdi Aden. Resan för mig påbörjas i morgon upp till Stockholm. Jag kommer bo hemma hos Ali eftersom hotell är sååå tråkiga! Men det ska bli riktigt kul att umgås med Ali "hela" helgen. Ska även bli kul att lira ihop med Albin igen. Det händer inte så ofta tyvärr. Men kul brukar det vara.
Tyvärr verkar det som att det inte blir så värst många lag i tävlingen. Kan ha att göra med att en veckas spel från SM precis är avverkad. Och denna kommer lite för nära inpå. Men blir debut året en succé tror jag den kommer växa direkt år två! Stockholm bör ha alla möjligheter till en stortävling!
Jag önskar AIK, Djurgården och Hammarby all lycka med helgens tävling!

Ses vi i Stockholm i helgen?


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Ett bra lag. Bara Rickard som saknas tycker jag.

    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag och Rickard får vissa vad vår stomme kan åstadkomma i stora sammanhang. Det vore kul och skulle på något sätt kännas rättvist!
    Tack Lasse för förtroendet!

    SvaraRadera
  3. 21 lag på online nu...men jag tror det blir över 30...och det skulle va rätt bra så här första året.Det bästa med denna är att Vett & Öppen inte konkurerar med varandra i en å samma tävling.Det...och att 3 klubbar slår sig ihop om en tävling...DET är modellen det.Fortsätter vi (alla tävlingar) så,så tror åtminstonne jag att det finns hopp.Färre tävlingar blir större tävlingar.Öppen ska ha förtur...med nån vett-tävling (bara vetts) då och då.Tror vi vetts skulle nöja oss med var 8:e helg faktiskt.Bara vetts då som saggt.Detta ger ju vettsen möjlighet att ställa upp i öppen.Som det ser ut i Stholm i helgen så är en hel del lag vetts.Och det är givetvis res av att det bara körs öppen.Synd bara att,som du säger...det ligger så tätt inpå SM.Själv hitt jag inga medspelare,men jusst DET har jag stor förståelse för :-):-).Hursom...lycka till.

    SvaraRadera
  4. Veteranerna klarar sig inte med tävling var 8 vecka Ante. Som det ser ut idag "tävlar" dom flera dagar i veckan. Det är nog problemet på att de inte åker och spelar en tävling under helgerna. Men två gånger i månaden borde räcka! Där finns inte många veteraner som tävlingsspelar ändå. Social veteranerna spelar lika bra hemma i klubben och i PRO.

    Min privata syn på detta! :)

    SvaraRadera
  5. Tror du har fel där,Jocke.Vettsen (tillåmed dom flesta 55:orna då) nöjer sig nog med sina kortlekar varge helg.Finns minst 3 st/vecka i bara Stholm,helg som vardag.Jag själv har ju trappat ner nå in i h.....e på tävlandet sen ett par år (råkade infalla när jag BLEV vett)...och är nöjd med det.
    Skippa tillåtelse för arrare att ha tävling med vett & öppen klass en & samma helg,oavsett om det är indelat på Lörd & Söndag.DET är modelen det.Och...dra ner på tätheten på vett-tävlingar (65+ kan vi släppa fria)...och det tar bara nå år te vi fått upp deltagarantalet i öppna tävlingar.Nått för dig att ta upp i SBF kanse.Please...gör det.DIG lyss dom nog på.

    SvaraRadera
  6. Pimmen så är de med våra veteraner i klubben, spelar otroligt mycket, bara ett lag som åker på tävlingar i helgerna. Kommer inte till Stockholms cup, ha de bra i huvustan och lycka till i helgen. Nya Kloten är nice, spela singel mot en polare( gottlänning) de där kloten lägger in hela tiden, klagade han. De är ju inte vettiga, lite cred kan den som kastar få;-) Conny

    SvaraRadera