fredag 3 augusti 2012

VM, Marseille.




Snart är det dags för VM-uttagningar och det märks på diverse plank och bloggar. Lite kul är det med alla lagkonstellationer som dyker upp lite här och där.

Spännande och nervöst är det i alla fall! Det är ju trotts allt de största målet av dom alla! Att lira VM. Och då speciellt när VM arrangeras i Marseille, Frankrike.

Läste på Maria att det inte finns några svenska spelare som lyckats i VM. Och det håller jag absolut inte med om! Det finns ett gäng som jag tycker lyckats i VM.
Lyckats med att ta medalj har ingen gjort än. Men att lyckas i VM måste vara att spela lika bra på VM under den press och de situationer som råder i ett VM som hemma. Att inte vika ner sig och prestera sämre än normalt. Då tycker jag man lyckats på ett VM. Att laget sen inte når semifinal är inte samma sak! Utan då har motståndarna spelat ännu bättre. Och det kan man själv inte påverka. Men att spela minst lika bra på VM som här hemma kan man påverka! Och då har man också lyckats!


Men under VM i Marseille kommer det lossna! Det är jag övertygad om!!




- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Bra skrivet;-) Conny

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Thomas (totte) för då hade han snackat sönder motståndare laget. plus poäng - Rickard får en sista chans i VM nu sen får han lämna. Jocke börjar på bänken eftersom annars slår han ihjäl totte av allt snack. 4de spelare tycker jag helt klart Thomas W... Men skall dessa spela ihop så ska ni vinna och gör ni inte det så rensa bland spelarna i landslaget och in med nytt KÖTT.

    SvaraRadera
  3. Enig Jocke. Man kan spille over evne og forsatt tape med fanny.

    SvaraRadera