lördag 17 augusti 2013

Sparbanken 1826 Open

Laget: Joachim Andersson, Michael "Bubba" Hansen CPC

Poolspelet:
13-9 mot Tyringe, Berra och Mia.

13-1 mot Niclas och Janne Rasp. Bubba var grym i denna matchen. Jag var kass!!

13-2 mot Anna och Renata från Tyringe.

Kvartsfinal:
4-13 mot Dan Och Marina Edman.
Nu vet jag varför jag behöver vara ifrån den här sporten!


Jag tror Romain Fournié, Frankrike spelar EM. Igår vann han singeln i Mondial Millau de Petanque för andra året i följd! I år ställde 3029 spelare i alla åldrar upp i tävlingen. Alla tänkbara mästare i denna sport finns på plats! Han är nya Henri Lacroix. Ni vet var ni hörde de först! ;-) (En grym läggare)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Jag hoppas inte du slutar. Du är den bästa vi har. När andra viker ner sig höjer du dig. Du är den naturliga ledaren som drar dina lag till segrar även när spelet hackar. Detta har du bevisat i över 20 år. Jag är fast besluten i att Sverige kommer först spela till sig en framskjuten placering när du är med och styr laget. Gärna ihop med Jonas nu när ni hittat tillbaka till varandra.

    Sluta inte. Boule Sverige behöver dig joachim.

    Peter

    SvaraRadera