måndag 1 mars 2010

SWIOs fortsättning

Jag hoppas att Sveriges enda ideella Internationella tävling finns kvar. Den ger hopp om goda möjligheter till bra boule spel i Sverige mot Internationellt motstånd.

Många pratar Mayon i detta ämne. Men de är ett företag med avlönad personal som sätter ihop en tävling/festival med en budget som ideella föreningar inte kan tävla mot.

SWIO har där emot väldigt många bra lag i turneringen. Bra organisation bakom tävlingen och en ide som Svensk boule behöver.

Om jag inte har helt fel för mig så tror jag att SBF ställde upp med förlust garantier för Mayon (Scandboule AB) under en del år. Till ett företag.

Samma förutsättningar tycker jag SBF borde ge SWIO som får fler internationella lag knutna till tävlingen. Och tävlingen är den bästa vi har i Sverige. Som det ser ut idag.

Tävlingen har fantastiska möjligheter att växa och bli ännu större och få en status som är i världsklass.

Vad behövs för detta?

Jag tror man behöver SBF som backar upp lite både ekonomiskt då det gäller Svensk boule som visas upp för världen, men även kontakter och så som SBF kan förmedla både nationellt som internationellt.


Exakt hur detta skulle kunna lösa sig vet jag inte. Har för lite fakta i sakfrågorna. Men tror absolut inte att detta skulle kunna vara en omöjlighet framöver.

Till dess, jag hoppas, jag hoppas allt löser sig med SWIOn. Och att finalerna kommer spelas i den hall dom hör hemma.

I Jutan, Helsingborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar