måndag 17 maj 2010

5 Nationers tävling...


Sitter och spanar runt på nätet för allt som har med boule att göra. Mer eller mindre allt iaf. Hittar många goda saker som jag kommer lägga in här på sidan eller på Coccinelle. I dag har jag lagt in en länk på Coccinelle som visar Petanque Live vid valda tidpunkter. In och se efter när du kan se bra petanque på datorn eller på TVn.

Idag har jag också hittat en massa bilder från en 5 Nationers junior tävling. Var den har spelats och så har jag ingen aning om. Men jag kan se att länder som Belgien, Danmark, England, Holland och Tyskland är med. Kanske även Frankrike. Men är inte helt säker.

Min undran är naturligtvis varför Sverige inte är med? Och detta skall jag ta reda på...

Kul att det fortfarande finns landslags utbyten kvar förutom Mästerskapen. För junior, öppen och dam klass finns bara det kvar. Medan Veteranerna har en del andra utbyten fast inget direkt Mästerskap, än. Förutom Nordiska Mästerskapen.

Finns det någon som vet mer om internationella utbyten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar