söndag 16 maj 2010

Örestad Open 2010

Innan tävlingen har arrangörerna (Nobel Petanque) fått ta emot mycket skit kring deras arrangemang. Spelare har "bojkottat" tävlingen för olika själ.

En sak jag vill ta med "bojkottarna", Känn er riktigt blåsta!! Tävlingen var suveränt genomförd båda dagarna. Vädret var så där, men Lindome brukar ha mycket värre!
Sen tycker jag det är dåligt att det inte finns mer än ett enda lag i hela tävlingen från arrangörsklubben. Och på andra tävlingar brukar dom inte ens ställa upp med så många.

I den Nationella trippeln segrade ett lag från TBG/KÄV. Vi (Jag, Rickard Nilsson och Jessica Johansson) förlorade finalen med 4-13 efter dåligt spel från vår sida, förutom i första rundan som vi genomför väldigt bra.
Ännu en andra plats i en Nationell tävling och det känns riktigt PISS.. Nu vill jag vinna i Varberg, nästan till vilket pris som helst!
I den Licens fria dubbeln slutade jag och Jessica 4:a. Vi förlorade semifinalen mot Rickard och Jimmy Lagerkvist, och bestämde oss ganska snabbt för att inte spela match om 3-4:de pris. På den andra halvan hade dom precis börjat spela sin kvartsfinal... Och vänta 3 timmar för att spela om ett möjligt 3:dje pris kontra 4:de pris... NJA.. :(

Vill tacka Nobel för den bästa genomförda Örestad Open någonsin!! BRA GJORT efter all den skit ni fått ta. Inklusive från mig! Vädret kan ni inte rå för..

2 kommentarer:

  1. Jag tog upp det i dagens i lägg på min blogg, en väl genomförd Örestad Open! Kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, man får säga vad man vill om ÖO. Men i år finns det inget att klaga på!

    Om man ska klaga på något så handlar det om en del uteblivna spelare som inte anmälde sin frånvaro.. Men om arrangemanget finns inget att klaga på.. :)

    SvaraRadera