onsdag 1 september 2010

Köpenhamn Open 2010

Hämtat från Danmark http://www.carreau.dk


Köpenhamn Open har alltid legat mig varmt om hjärtat! Så även i fortsättningen.

Men vilka dumma jävla svenskar försöker förstöra denna tävling? FY FAN! Jag hoppas verkligen inte ni är nära vänner med mig! För sånt ni gjort under Köpenhamn Open 2010 är inte välkommet någonstans! Och speciellt inte i min närvaro.

Hoppas Köpenhamn Open kommer bestå! Stäng av dom inblandade! RAKT AV! Detta hör inte hemma i boulesporten!


Samtidigt vill jag tillägga, alla svenskar bär sig inte illa åt i Köpenhamn Open! Bestraffa dom skyldiga!




Tak for 27. gang
af: Lars Refn | 30.08.2010 - 10:06:

Det 27. København Åben blev det sidste med helt fri alkohol politik!
Vi havde kæmpe fest helle vejen op gennem 90'erne med 256 doubler og hold på vendte liste, i slutningen af årtiget gik det ned ad bakke, men vi fik rettet skuden ind, og de sidste år på Hammerkastebanen var det super godt, vi overlevde flytningen til Bryggen og fik skabt et endnu bedre stævne.

Kære Alle der var med ved København Åben 2010.1000 tak for to gode dage, vejret var med os og takket være alle jer kunne vi byde på meget flot petanque.
Når det er sagt kommer vi ikke uden om at erkende at sidste holdbarhedsdato for København Åben konceptet er overskredet!

Lørdag aften da stemningen var allerbedst og der var rigtigt mange mennesker omkring finalebanerne opstod der slagsmål mellem nogle meget fulde svenske spillere – spillere som der iøvrigt havde være problemer med hele dagen. Vi skulle være skredet ind længe før det kom så vidt – jeg beklager vi ikke magtede det. Nu kommer der til at ske store ændringer i vores alkohol-politik og organisation, jeg ved ikke endnu hvad vi vil gøre, men jeg håber at klubben kan finde de resurser der skal til.

På trods af lidt malurt i bægret TAK!








RE: Tak for 27. gang
af: Preben Fuglsang | 30.08.2010 - 10:44

Hej Lars

Nu gælder det om at være konsekvent det skylder i den store turnering, Visse svenske elementer har afholdt folk i at komme på grund af den for store
indtagelse af div, De pågældende slagsbrødre bør indberettes til det svenske forbund, med krav om fængsling på ubestemt tid, måske det vil hjælpe.
og det bliver fulgt op, af stram linje omkring turneringen.

I det her game kan ½ times tumult, ødelægge 25 års hårdt arbejde og det er synd og skam. I har et år til at melde ud, at kursen er ændret radikalt og at kompetanterne sidder godt og vel forvarret på fæstningen i Varberg. Kommer der snart et resultat fra doubel trippel nr 27 2010 ?????

Venligst PF.



RE: Tak for 27. gang
af: Thomas Goth Hartmann | 30.08.2010 - 11:46

Hej.

Ja det var noget lort lørdag aften. Men jeg synes vi skal holde retorikken på et meget sobert niveau i en svær sag. Det er nogle enkelte der ikke opfører sig o.k. Så vi skal ikke gå efter hele det svenske folk eller ej lave en personhetz.

Mon ikke de implicerede allerede føler en stor ubehag ved situationen, og dermed allerede mærker konsekvensen.

En ny politik kunne være at fjerne stærk spiritus og bortvise folk der er optræder uheldigt. Og derudover bør man overveje at uddele 1-2 års karantæne.

Så bør det være på plads og petanquelivet bør kunne fortsætte i bedste stil i København. Rigtig mange mennesker gav udtryk for et super godt arrangement og med en fantastisk stemning og spændende spil på højt niveau.

Mvh. Thomas



RE: Tak for 27. gang
af: Thomas Goth Hartmann | 30.08.2010 - 11:50

ja - flere gode folk sagde, at det bare er den bedste turnering i DK i stor konkurrence med Hedebo...



RE: Tak for 27. gang
af: Kasper Miller | 30.08.2010 - 12:25

Set udefra har jeg følgende kommentarer.

Jeg skrev sidste år dette:
"...I skal passe på, at jeres anarkistiske tilgang til organisationen ikke devaluerer det sportslige i turneringen.

København Åben ligger i de bedste rammer, centralt i København, og kunne være en flot udstillingsvindue for petanque-sporten. Desværre synes jeg, at rammerne bliver skæmmet af alt for fulde og højtråbende deltagere... det er synd, for det bekræfter desværre mange folks fordomme om petanque-sporten."

Jeg har lige forladt frokosten på mit arbejde, hvor én havde set petanque på bryggen. En anden kollega spurgte om Petanque ikke var et parkspil for gamle franskmænd, hvortil den anden svare (inden jeg når at sige noget) "nej, det er for stive folk på bryggen".

Desværre blev der ikke rettet op på dette i 2010 og jeg synes ærligt talt, at det som burde være en Petanque festival, mere lignede en svensk petanque grisefest. Synd og skam!

Ret skal være ret, jeg så kun ½ dag om lørdagen, men det var ikke et kønt syn og jeg var i virkelig dårligt humør, da jeg kørte hjem derfra.

København Åben har alle muligheder for at kunne blive DPF's flagskib. Vi har lige fået så meget fin omtale i medierne pga. pigernes flotte resultat... det er nu frugten skal høstes!

Jeg glæder mig over, at I vil rette op på det i 2011, for vi har brug for København Åben som reklame for sporten.

Mvh.

Kasper Miller



RE: Tak for 27. gang
af: Lars Refn | 30.08.2010 - 13:30

Hej Kasper!

Jo, jeg så du var der. Jeg så ikke da du vippede kasketten af en meget fuld svenske, ham måtte jeg tale med i 20 minutter for at berolige (tak for det). Det var hans kammerat der senere kom i slagsmål, så hvis der havde været en politimand i mit hjerte så havde jeg sendt dem hjem allerede der, men jeg er bare en gammel hippie.

Som jeg skrev i mit første indlæg: "sidste holdbarhedsdato for København Åben konceptet er overskredet". Jeg tror at vejen frem er kontrol – vagter – licens – advarsler – hjemsendelse ... og det bliver helt sikker uden mig i spidsen. Men med 27 gange på broen kan man vel også sige at jeg har været der!



RE: Tak for 27. gang
af: Kasper Miller | 30.08.2010 - 14:33

Hej igen Lars

Jeg håber ikke vejen frem, er kontrol og vagter mv.

Jeg er sikker på, at svenskerne vil kunne forstå hvis man allerede inden turneringen henstillede til, at de skulle beherske deres druk.

Jeg er også sikker på, at alle svenskerne ville kunne forstå hvis der var en konsekvens ved uhæmmet druk/opførsel. Her burde holdet med Kenny Nilsson og ham det gamle fjols være blevet kyldet ud af turneringen.

De fik, mens jeg så på fire henstillinger, uden at det førte til nogen konsekvens, selv om de blev ved og ved.

Jeg indrømmer, at jeg mistede besindelsen, da jeg blev ekstrem provokerede af det jeg så. At du gad spilde tid på, at snakke ham jeg vippede kasketten af, er mig en gåde. En anden gang spiller jeg gerne politimand for dig/jer og smider dem hjem!

Jeg synes i øvrigt, du har gjort en fantatisk stort arbejde med København åben. Respekt for det!

Mvh.

Kasper



RE: Tak for 27. gang
af: Lars Refn | 30.08.2010 - 14:42

Enig! Tak ...



RE: Tak for 27. gang
af: Thomas Goth Hartmann | 31.08.2010 - 14:29

Hej Kasper

Det lignede bestemt en petanquefestival. Det var de få der ødelagde det. Og det er netop det at det er en festival med stemning, tradition, musik og hygge og ikke så mange regler, som gør at det stadig er en af de store turneringer i DK. Det skal vi efter min mening værne om - og der hjælper fortællinger og nedladende ordvalg som svensk grisefest og fortællinger om hvad dine kollegaer mener ikke.

Vi bør efter min mening gå efter helhedsindtrykket som er kanon godt. Og så skal vi have ryddet ud i de få, men udheldige situationer. Og her er det nok som nævnt nødvendigt med karantæner. Ændres KÅ grundlæggende bliver det efter min mening også en petaquefestival for de få.

Mh. Thomas



RE: Tak for 27. gang
af: Dann | 31.08.2010 - 16:33

Jeg har været på banen de forrige år med lidt kritik af, at der ikke er en grænse for hvad den enkelte lægger i "festen"! -men når der er gået et år vil jeg bare ikke gå glip af jeres fantastiske turnering. Den er sin egen og for mange ændringer vil ødelægge den!
Når dette er skrevet tror jeg ikke der skal mange ændringer til at kunne se turneringen langt ind i fremtiden. Jeg skrev det vist også sidste år!, -der skal ikke meget mere end et "vip med vognstang" til at markerer, at KPK har en grænse og det ikke er op til den enkelte at sætte den! Det er måske nok at skrive nogle grænser på invitationen og konsekvent tage en snak med gæster der er på vej ud over grænsen. - Mens de stadigt er inden for pædagogisk rækkevidde.
Ja, det er et fåtal der laver problemer, men netop derfor skal der gribes fat om nælden! -få skal jo ikke ødelægge det for alle os andre!
Et København Open uden Lars R er svært at forstille sig....

Vi spiller aldrig godt til København Open..... der er ganske enkelt alt for meget at kigge på! :-)


18 kommentarer:

  1. Och nej, jag är inte inblandad på något sätt!
    Var inte ens där när det hela inträffade!

    SvaraRadera
  2. Bra Pimmen att du redoviser händelserna från Köbenhavn Open. Det är skrämmande läsning, att vissa skall ha så svårt för att uppföra sig som vuxna människor. Hoppas verkligen att de inblanda har rapporterat till Förbundets Desiplinnämn för åtgärd.

    SvaraRadera
  3. Kan man bli ett fall för sbf's disiplinnämd för något som hänt utomlands?
    Då kanske alla blir det, eftersom man inte får ställ upp i licensfria propagandatävlingar om man har licens;)

    SvaraRadera
  4. Ja tänker mer på de som uppträtt osportsligt och direkt handgripit sig på varandra. Det är ju inte okej.....

    Kölle. Jag tror att en svensk disciplinnämnd tar han om svenskar som spelar under svensk licens oavsett i världen man spelar. Men måste ta hänsyn till olika länders regler och så.

    Jag har också varit tankad i Köpenhamn. Det är inte problemet. Osportslig, störande och direkt slagsmål kan ingenstans vara okej..

    SvaraRadera
  5. Är det ens säkert att de berörda spelarna har licens? Isf kan väl inte förbundet göra ett dugg?

    SvaraRadera
  6. Sant Micce! Har spelarna ingen licens kan förbundet endast förbjuda dom att lösa en! ;) Bra eller dåligt?

    Vad jag hört, så har dessa spelare licens!

    SvaraRadera
  7. Vi Svenskar KAN inte hantera alkhol.Se bara Alperna...där Svenskar e hatade för sitt beteende.Fördelen med denna händelse i Köpenhamn är att oxå DOM förr eller senare förbjuder fylla under tävling.Alkohol har inget med sport wat so ewer att göra..oavsett man är Svensk,Dansk,Frasse mm mm,även om jag VET att andra kan hantera det bättre än vi.

    SvaraRadera
  8. Sant Ante..
    Men det har till vis del skötts riktigt bra under Köpenhamn Open och Hedebo Open under många år.

    Men visst. Svenskar har i regel problem med alkohol innan för västen!

    SvaraRadera
  9. Jag var en av dom som plötsligt blev direkt inblandad och ser gärna en utredning om man finner det nödvändigt! Om denna görs noggrant välkomnar jag den!
    Kan man inte både ta några glas och spela boule, med värdigt beteende, får man stanna hemma!!!
    Mvh. Andy

    SvaraRadera
  10. Pimmen, att förbundet skulle förbjuda en spelare att söka licens känns rätt uddlöst. Har man ingen är man nog inte intresserad av att lösa en heller. Däremot borde det kanske finnas ett system för arrangörer att kolla upp spelare som anmäler sig till en tävling, kanske rent av även internationellt, om det finns misstankar på att spelaren misskött sig tidigare. Då skulle arrangören kunna sålla bort oönskade spelare. Verkar dock lite Stasi över det, ju mer jag tänker på det.
    Ante, rätt att alkohol och sport inte hör ihop. Men ibland har faktiskt alkoholen en hög trivselfaktor vid Boulespel och det vore synd att ta bort detta. Man bör dock skilja på underhållningsspel och rent tävlingsspel. Vid de flesta tävlingar gäller RF:s regler och det kanske är tur när vissa inte kan hantera alkohol. Sedan förekommer faktiskt den här typen av händelser utan inblandning av alkohol. Senast i SM där det delades ut en "dansk skalle" under match. Sorgligt men sant!

    SvaraRadera
  11. Håller med.
    Men RFs regler gäller inte i Danmark. Och speciellt inte för dom som dessutom inte har licens.. :/
    Köpenhamn Open är som Kenneth beskriver det, en licens fri tävling där alla kan och får anmäla sig.

    Andy, instämmer till 100% :-)

    SvaraRadera
  12. Givetvis ska man få ta en bärs på av icke SBF inblandad "tävling".Sen om man tycker DET är kul så ere ju upp te var å en.Har själv lirat NN i Kosta i flera år...men väljer att skippa den i år bl a för att där faxtiskt blir lite väl mycket fylla.Vi KAN inte hantera det där...så är det bara.Jag tror oh hoppas vi får se samma regler i Frankrike,Danmark mm inom kort...givetvis på av DERAS förbund sanktionerade TÄVLINGAR.
    Det där med att KO var lic-fritt visste jag faxtiskt inte...men DÅ är det ju upp te arrarna att gör nått åt,et.Själv tänkte jag för ngra år sen åka på den...men fick rådet fr flera att skippa den för att den var känd som fylle-tävling.Tack & lov följde jag rådet...och for te Hedebo i stället.Där såg man inte röken av nån fylla UNDER SPEL,och DET var en tävling i min smak...thats my kind of boule.

    SvaraRadera
  13. Visst är det så Ante.

    Att någon öl i tävlingar som denna tycker jag är helt okej. Det är just de andra som jag inte kan backa upp.... :/

    SvaraRadera
  14. Vad var det som hände och vilka var inblandade? Det är ju inte utan att man blir lite nyfiken av ovan läsning...

    /Ivar

    SvaraRadera
  15. Självklart Ivar..
    Men jag vill inte gå ut med namn.. :)

    SvaraRadera
  16. Jag har alibi. Jag var i Skövde! ;-)

    SvaraRadera
  17. Haha.. ;-) Jag är orolig att min katt varit i farten igen Micce. Sedan helgen har den inte riktigt varit sig lik.. :D

    SvaraRadera
  18. Jaha... då blir det flingdiet för kattskrället igen! ;-)

    SvaraRadera