måndag 18 oktober 2010

Bloggen uppe igen

Bloggen stängdes tillfälligt ner ett tag, men är nu uppe igen. Jag fick igår reda på av min far att något var fel på bloggen och att det kom upp en varningsruta när man ville läsa. Först trodde jag att det hade något med webbläsaren Google Chrome att göra eftersom detta problemet inte fanns när jag använde Firefox. Sedan försökte jag med Internet Explorer och även då upp en varningsruta när jag skulle logga in på kontot. Då bad jag min far att kolla fler bloggar och när han kollade Success_Star och Coccinelle kom samma varningsruta upp, men inte när han kollade exempelvis Boulekultur eller min lillebrors blogg, som även de använder sig av Blogspot, vilket jag tyckte var väldigt märkligt. Vad som orsakade det vet jag inte.

När jag då sedan utifrån varningsrutan försökte klicka mig fram till vad man skulle göra, fattade jag det som att man så snabbt som möjligt skulle låsa eller stänga ner bloggen för att inte riskera att andra datorer skulle skadas av den skadliga programvaran webbplatsen påstods innehålla. Bloggen kunde också ha blivit hackad och på så sätt fått den skadliga programvaran. Därav att bloggen stängdes ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar