måndag 22 november 2010

Elitserien 2011.

Nobel Petanque hoppar av Elitserien! 

Så här slutade Elitserien i år. Maria BK och Åstorp hade inte mycket att hämta i serien denna gången. 
Coccinelle och Boulero vann Div 1 södra respektive Norra. Sitting Boule och Ronneby kvala till Elitserien eftersom den utökas med 2 lag till 2011. 


PlatsLagMVOFKlotdiffKvotPoäng
1SIBIRIEN CLUB PETANQUE (SCP)1817013074634
2HALMSTAD PETANK (HPK)1811522482827
3LINDOME BOULE KLUBB (LID)1811522522627
4SKATÅS BOULE KLUBB (SKT)1894579822
5BOULE KLUBB STRAND HJO (BKS)1867535819
6MPK LA BOULE D'OR (LBO)18666-71218
7BOULESJEVIKERNA (BSJ)18549-59-1214
8NOBEL PETANQUE (NOB)184311-55-1411
9ÅSTORPS BJÖRNBOULARE (ÅST)181413-314-406
10MARIA BOULEKLUBB (MAR)180216-422-522


Men nu lämnar alltså Nobel Petanque Elitserien pga dåligt med folk. Och det är väldigt tråkigt! Nobel har länge spelat i Elitserien och vunnit den många gånger. Nobel har inte riktigt spelmaterialet kvar. Då många lämnar eller inte vill spela seriespel. Men ändå väldigt tråkigt att klubben hoppar av. 
Åstorps Björnboulare får alltså Nobels plats i Elitserien 2011. Dom tappade sin plats igen och får en plats skickat på posten, igen.. Grattis Åstorp! Har ni vunnit någon serie de senaste 4 åren? ;-)


16 kommentarer:

  1. Tycker det är otroligt konstigt att Åstorp får tillbaka sin elitserieplats... 6p på 3 omgångar...hm. Men helt klart grattis till dem! =)

    SvaraRadera
  2. Boule som SPORT är just nu ett skämt och inget annat.Jag lider...för Nob är en anrik klubb.Men hattandet mellan dom få elitspelare som hela tiden sker gör att SPORTEN boule e fetepåväg att dööö.Så jävla besviken när jag ser detta hattande att jag själv (som de blåbär jag är) funderar skarpt på att zkita i detta å ägna mig åt annat.Och hur faen kan man komma på tanken att UTÖKA Elitserien (i övrigt har dom ju laggt om allt till bra)...när det faen inte äns finns 4 lag som äns göre sig värt namnet i Sverige?.Hur faen orkar ni äns sattsa på detta?

    SvaraRadera
  3. För att tävla, umgås med sina klubbisar och träffa annat roligt folk:) Lighten up Ante!
    Biggan

    SvaraRadera
  4. Ja du Biggantöz...för att jag ska lighten upp krävs att där FINNS en topp.Givetvis kan jag ha kul ändå med mina klot...men då kan jag lika bra stanna på kobben å nöjja mig med den HC jag måste ge dom (i deras ögon är jag en världsstjärna):-).Men...den tanken har redan innan detta infunnit sig :-).

    SvaraRadera
  5. Jag har egentligen aldrig tyckt att seriespel är så jättekul och jag kan hålla med Ante om att varför utöka när det i dagsläget max finns 4 lag som ev kan göra upp om det. Men jag tror att systemet i sig är bättre än det förra och gynnar fler klubbar dels ekonomiskt genom att de som varken kan vinna eller åka ur slipper åka på ett kostsamt tredje sammandrag. Och dels så blir varje poäng något mer viktig än innan. Man har lite mer att kämpa för. I alla fall så som jag har fattat det.

    Att nu Åstorp får en frisläng igen kan man tycka vad man vill om. Vem skulle annars få den? Maria? :O Jag vet inte...

    SvaraRadera
  6. tycker det är jävligt fel att dom får en grattis plats.. andra klubbar sliter för komma till elitserien och andra får som gratis,, FEL FEL FEL

    SvaraRadera
  7. Visst har Åstorp fått den gratis. De har dels förlorat i serien och sen i kvalet.. Och ändå spelar dom i Elitserien nästa år.
    Men de är ju närmst platsen ändå!

    Sen kan man tycka vad man vill om det... :/

    SvaraRadera
  8. Ante.
    Du kan ju inte tycka det är skit att folk byter klubbar hit och dit. Du ingår ju själv i de gänget som byter klubb oftast! ;-)

    SvaraRadera
  9. Dax och ändra på boulelagarna tycker ja .. men tycker ändå synd om ÅST att dom åker lika fort ut igen.... HAHAHAHAA - håller med jocke där mot ante.. det instämmer jag med :)

    SvaraRadera
  10. Hahaha...du kan inte reta mig med det,Jocke.Mitt gäng har berikat klubbarna med sin närvaro...ja,tillåmed räddat dom.Det är SÅ liten denna sport är,tyvär.Det GÅR helt enkelt inte att vara kvar i en å samma klubb.Se på vår LID-tid.Vi kom...och vi vann Elitserien.Följande år kom en hel del bra spelare dit...och vi fattade att bänken skulle bli för bra för att stå ut med bänken.Likadant var det ju i Nobell ngra år tidigare (före min tid)...som DU säkert vet :-).
    F Ö tyck jag att Elitserien i boule ska vara 8 lag HÖGST som det nu är.Ingen kan väll på allvar tro att ngra andra än LID,Sibbar,Cocc å MÖJLIGEN Halmstad har med det där att göra???
    Faen vilken tur att vett-varianten finns,så man åtminstonne får kämpa om,ett :-)Men som sagt...funderar skarpt på att lägga ner mitt,återgå till BOO...och nöjja mig med SM,DM,Seriespel (i dom fall jag blev utagen,vilket jag där skulle zkita i)...och KM :-).Ingen som skulle deppa för DET antar jag :-):-).

    SvaraRadera
  11. Det var inte meningen att reta dig Ante. Det är ren fakta.
    Killarna i Sibirien har varit där länge.
    Vi i CPC har varit trogna länge.
    De i Halmstad har varit trogna länge.
    Kärngruppen i Lindome har varit där länge.
    Sen har vi gänget du sympatiserar med. De har inte varit i samma klubb över två säsonger ofta.
    Så att skylla eliten på klubbbyten tycker jag är lite fel Ante.

    Sakfrågan var dock om Nobels nämnande av Elitserien. Vilket är tråkigt.
    Spelarna är inte kvar eller har tappat intresset. Vilket är lite tråkigt.
    Det är väl bara för Nobel att ta sig samman göra om, göra bättre! Som de heter.. :)

    Ja kan nog också tycka att utbyggnaden av Elitserien inte är så lysande kanske. Just nu! Men när beslutet togs såg det annorlunda ut. Och på sikt kan detta bli bättre och fler betydande möten för slutställningen.

    SvaraRadera
  12. Nop...vi har inte bytt oftare än andra om man räknar toppen,där även du ingår.Och OM vi (OCH du) gjort det så har det hela tiden berikat sporten OCH klubbarna :-).Vad vore sporten boule utan oss?Nada...eller åtminstonne mindre intresant.Ahhja....nu blir vi kvar i Kärnan...till mångas förträt.I mitt fall vet jag som sagt inte...lite trött på,t e jag allt.Vi får se.Ligger säkert och begripligt inget intresse i just det vad det gäller MITT kunnande med hystningen...bara lite...seg :-).Pizztrött på att försöka hitta medspelare hit å dit...och det delar jag säkert med många.

    SvaraRadera
  13. Tråkigt att du har svårt att hitta medspelare Ante. Men du får leta rätt på några som har samma intresse av att spela som du.
    Vi har varit i CPC sen 2007. Sibirianerna sedan 2006 om ja inte har fel. De flesta i Lindome över 5 år. Du och gänget 1 år i Kärnan. Kanske 2 snart då.. ;)

    Men jag förstår att du menar inom en 10-15 årsperiod. Men då stämmer det ändå inte riktigt. Anders Larsson och co. var i La Fleur hela tiden. Bengt månsson och co i Bouledogs. Vi i Nobel. Och Torsten i Tyringe. Sen hoppade en och annan. Bla jag hoppade lite.. Men de flesta har varit trogna sina klubbar. Men någon flytt som alltid sker. Inget fel i det, det är ok. Men jag tror klubbar skadas mer av korta besök än längre förhållanden!

    Jag kan ha fel. Men inom allt i livet vill man bygga upp längre förhållanden/avtal för att på så sätt kunna få ut något av det man satsar. :-)

    SvaraRadera
  14. Nix....Sibbarna får Cappå (?),Skullt (åter igen) å ngra till.Tappar Stefan...o s v o s v.Du kan inte,hur mycket du än vill,lägga detta med flyttisar på enbart oss.Samma med Halmstad...BK Strand???BOO????.Nä du...du får allt ta till nå annat för att JAG ska bli "impad".Flyttgökar vimlar det av...oss inberäknade.SÅ liten ÄR ju denna sport.DET hajjar du va? :-).Ahhja...vi rock on.

    SvaraRadera
  15. Haha... Rock On!! Haha..

    Bästa kommentaren ever!! :D

    Ja svarar i morgon Ante. Jag kramar kudden och orkar inte svara. Men det ligger lite i de du säger! ;)

    SvaraRadera
  16. Okej.. Nu har jag hunnit sova lite och kommit på vad jag skall svara dig Ante.

    När Schlappo och Kollen lämnar Skatås så går två personer. En lucka som går att fylla igen. Dom får tex Nisse och Robin.

    Boulero blir av med en lirare när Skulten går tillbaka till Sibbarna. En lucka som går att fylla.

    Va jag vet så har väl Halmstad enbart blivit rikare på spelare. Patrik A kom från Lindome om jag inte har fel för mig. 2003 tror jag det var, som jag och Jonas drog med Kent K och Thomas W till Ekeby. Där stanna dom 2 år sen var dom tillbaka i Halmstad igen.

    När en eller två personer lämnar är det inte omöjligt att hitta ersättare. När du Ante med dina sympatisörer lämnar drar 10-15 personer. En lucka som inte är så lätt att fylla på en säsong.

    Förstår du vad jag menar nu då?
    Sen säger jag inte att ni inte berikade klubbarna när ni var där. För det gjorde ni säkert!! Men tror även ni drog dom i botten när halva medlemsantalet drar iväg igen året efter..

    SvaraRadera