onsdag 24 november 2010

Motalanatten 2010

Till helgen är det dags för Motalanatten. En tävling som startar 18:00 på fredagskvällen och slutar runt middag dagen efter.
Troligtvis Sveriges populäraste tävling. När inbjudan släpps tar det ett par timmar bara för att den skall bli fulltecknad!

Har spelat den 2 gånger tidigare. Första gången med Jonas Jacobsen och Micke Karlsson. Skulle spelat med Kölle Köhalmi istället för Micke. Men snö ovädret gjorde att Kenneth inte ens kunde lämna Göteborg där han bodde på den tiden. Vi hade också problem att ta oss upp i snökaoset, men skam den som ger sig!
Men vi kom upp, syntes och segrade! ;) Festandet senare på den dagen hemma hos Kristian Eklund ska vi inte ens diskutera! Sjukt roligt men alla blev ordentligt packade efter den grymma sömn och så man hade i kroppen. Ett party tillfälle man sent kommer glömma!

Andra gången jag spelade var i fjol. Då ihop med Peter Johansson (pappa Jessica) och Thomas Johansson. Det var riktigt kul att lira med dessa två och tillslut blev vi tvåa. Men vi slapp snökaos. De var snö och så. Men inget jämfört med den tidigare gången jag var där.

Till helgen blir det alltså den tredje gången jag kommer ställa upp i Motalanatten. Denna gången med Peter Johansson (pappa Jessica)och själva Jessica. Det ska bli kul och intressant. Har tränat och spelat lite matcher och haft skoj på träningarna sista veckorna. Men har inte tävlat sedan…. Jag vet inte.. Ingen super seriös träning heller.. Men lite tekniska justeringar i tekniken som inte varit till belåtenhet i år. Vi får helt enkelt se hur det går. Inga jätte förhoppningar på jätte bra spel alltså. Men kul ska vi ha!!

Snöovädret verkar ha smugit sig på igen. Hoppas det mildrar sig lite fram till fredag. Om ni ska spela önskar jag er lycka till i helgen. (utom mot oss då) ;) Om ni valt att inte spela så missar ni något. Denna tävlingen är faktiskt riktigt kul! Och den bör ni prova lira en gång framöver.. 

6 kommentarer:

  1. Stanna och kröka lite jocke vi lovar att inte fylla på din grogg och dom frågar här hur mycket kaffe dom ska sätta på åt dig på krogen=) PS, vi får gå till stan för du har ditt kort uppsatt på alla taxi bolag i hela Östergötland MOST WANTED // Eklund

    SvaraRadera
  2. Haha.. Ja den kvällen/natten glömmer jag inte i första taget!
    Många roliga och sjuka saker.. :)

    SvaraRadera
  3. Själv kommer jag att göra debut i år. Ska bli riktigt skojigt (tror jag). Vet inte om det funkar med att vara tre i laget, eller om det skulle vara bäst med att vara fyra?

    Mvh Brell

    SvaraRadera
  4. Ja, Brell.. Ang om man ska vara 3 eller 4 i laget tror jag är helt personligt. Att sitta ner en timme sent på natten kan ju vara lika negativt (då man stelnar till/blir trött) som positivt (hämta nya krafter).
    Personligen vill jag nog spela hela tiden så man inte riktigt har koll på tiden och så.. ;)

    Kul att ni ska lira! :)

    SvaraRadera
  5. Jo det är klart att man vill lira hela tiden, frågan för mig är om min fysiska ålder håller för vad mitt psyke tror att jag är, typ 30-35 år.
    Vet inte, eftersom det är debut, om det finns några kortare pauser mellan matcherna, eller om det körs i ett sträck, isf blir det ju klara problem med "blåsan".
    Jo det ska bli kul att åter igen få spela mot dej, tror det står 1-1 i matcher.

    Mvh Brell

    SvaraRadera
  6. 1-1 i matcher där ser man.. :D Mitt torftiga minne minns ingen av dom.. :(
    Men nu möts vi "igen" iaf.. Avgörande? :D
    Man spelar typ 50 minuter av en timme med en lunch om ja minns rätt.. Så en match kan sluta 63-37. och så räknar man kvoten efter matchen.
    Nä, nu måste ja iväg och träna.. Tuffa matcher väntar runt hörnet! ;)

    SvaraRadera