tisdag 8 mars 2011

Bouleövningar

Nu har bouleövningarna kommit ut som boulelandslaget skall genomföra och rapportera in. 
En del ser lite svårare ut än andra, så klart. Ser ut att vara en 15 olika övningar. Både lägg och skytte. Det skall bli kul att testa dessa. Jag kommer testa dom redan idag. Varför vänta? 


Klubbens hemsida börjar ta mer och mer form. För intresserade så kan man titta här, CPC


Hårddisken på min dator gick i graven i fredags! :'( 
Garantin för datorn går ut i morgon!! Haha.. Va skönt det är att någon gång ha lite tur på sin sida :) Så det är väl bara att hoppas att garantin täcker för min hårddisk. 


Mer om bouleövningarna i kväll ;) 


Coccinelle PC laguppställning i Europa cupen 2008. Tilda, Henke, Pimmen, Rille, Kölle, Alex, Krille och Emma



12 kommentarer:

  1. Hoj där.E övningarna hemliga eller går dom att hitt nånstans ???

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om övningarna är speciellt hemliga. De är övningar som iaf jag tränat tidigare. Framför allt under Torsten Lagerkvist FK tid och min egen tid i Tyringe klubben..

    Jag lovar att ta reda på detta under dagen Ante. Om dom inte är hemliga, vilket jag inte tror dom är, lovar jag att skicka dessa till din mail så även du kan träna på dessa och utvecklas ett snäpp till... :)

    OK?

    SvaraRadera
  3. Grazias pöjk.Jag behöver all inspiration jag kan få just nu för att ta detta på allvar och fortsätta me,t :-)

    SvaraRadera
  4. Jag skall försöka inspireraq dig så mycket jag kan Ante! :)

    SvaraRadera
  5. Jag motager gärna oxå ett mail om det går bra. Alltid bra med nytänk. Vore ju lite konstigt om man bara ville att landslaget ska utväcklas i landet. Borde ju vara roligare om man hade 100 man att välja på än 10. Peace out :D
    Andreas H

    SvaraRadera
  6. Visst dela ut det, jag tycker det är OK

    rapporteringsövningar.pdf - visar grafisk de olika övningarna
    blankett lagg_o_Skytteovn.pdf - används för att notera resultaten vid testet
    Lägg och skytteövningar 2011.doc - skriftlig beskrivning av de olika övningarna


    De resterande dokumenten är övningar som vi gjorde under lägret. De behöver inte rapporteras in,
    utan de kan användas vid träning.
    blankett ovning1.pdf - notera resultatet hur taktik övningen fortlöper
    blankett ovning2.pdf - notera ner den taktiska diskussionen, är det olika personer som gör samma övning. Kan det bli intressant och se vilka val de gör.
    övningar A4.pdf - grafisk beskrivning av taktik övningar.


    mvh
    anders gerestrand

    SvaraRadera
  7. Det där vore faxtiskt kul att få länkat på SBF:s sida,Anders.

    F Ö undrar jag om BK kommer sända fr Sv Cuppen??.Vill gärna veta...då jag har funderingar på att annars fara te Motala mest för att glo.

    SvaraRadera
  8. Tackar Gere! :)
    Ja trodde inte heller de var "hemliga".. :)

    Men kan förstå om någon lagt ner en massa tid och sålt upplägget till landslaget. Och vill då ha något för allt jobb man lagt ner. Lite som pirat kopiering.. ;)

    Ante och Andreas. Skriv in er mail adress här så skickar jag meterialet till er.. :)

    SvaraRadera
  9. orakletmyran@hotmail.com

    Men eg inhet fel att länka på SBF heller.Tror en hel del skulle vilja testa det där.

    SvaraRadera
  10. Det håller jag med dig om Ante. Någon form av träningsuplägg skulle kunna vara länkat från sidan.
    Annars kommer jag lägga ut något på min sida. Jag har massor av material. Men oftast använder jag de vid de läger jag haft tidigare.

    SvaraRadera
  11. Tror du har den men här kommer den ändå: andreas-halvorsen@hotmail.com

    Man gillar ju utmaningar så kul med nya övningar
    MVH Gissa Vem :P

    SvaraRadera