måndag 20 juni 2011

Elitserien, första sammandraget

Debuten i Elitserien blev bättre än förväntat. Vi spelade bättre mot de förhandstippade lagen och kanske något sämre mot de andra. Men efter en helg då man fått möta Lindome, Sittingboule och Sibirien och har 6 poäng med sig från de mötena kan man bara vara nöjd! Vi slog även La boule dÓr och spelade oavgjort mot BK Strand och Åstorp


Jag har inte spelat i Elitserien 5 år. Anledningen är att jag inte tycker Seriespel är kul. Och så bildade vi en egen förening för att slippa alla reser till Elitserien. Men i helgen kom jag på vad jag saknade med Elitserien. De var inte att få spela tuffa matcher eller så. För jag tycker det är tuffare om man åker ur en turnering vid förlust än att man kan spela på och vinna ändå i slutet för att andra resultat går ens egen väg.. Men alla vännerna som finns på samma plats i 2 dagar. Det var riktigt kul att sitta och snacka en timme med Albin Plantin tex. Vi har ju spelat tillsammans i landslaget för en del år sedan. Familjen Köhalmi mfl.. Att vi hade en tuff dag på banan dessutom var extra krydda och det kändes inte riktigt så tråkigt med Seriespel ändå. Första gången de kändes lite kul på väldigt länge..

2 kommentarer: