lördag 31 december 2011

2011 ur 39 perspektiv

Då börjar 2011 nå sitt slut. Och helt misslyckat blev inte året trots allt. Många av målen vi satte för oss själva blev uppnådda. Även om en del inte ens var nära.
2010 spelade vi final i stort sätt alla tävlingar vi spelade. Vi vann ca hälften av dom. Vi vann i alla fall de tävlingarna som vi på förhand satsade mest på. Varberg, DM och SM.
2011 blev inte riktigt lika bra rent resultat mässigt. Vi tog DM, silver i SM och brons i Varberg. Skapliga resultat trots allt. Dessutom tog vi Bouletours finalen och Elitserien. Ett brons i Svenska cupen där vi slog ut många bra klubblag på vägen. Så i det stora hela blev 2011 ganska lyckat ändå! Men visst har året en del missar. SWIO, Lindomespelen och SM mixeden..
I DM tog jag 3 guld, Mixed, dubbel och trippel. Brons i singeln. Är nöjd med de resultaten. I SM lyckades vi med 1 silver i öppna trippeln och 2 brons i mixed dubbel och mixed trippel. Okej resultat. Men både trippeln och mixed dubbeln ser jag som misslyckade. Här siktade vi verkligen på gulden!
                                                                                                                                                     
Året som gått innehöll ett EM på hemma plan och närmre bestämt i Göteborg. Målet från januari då jag gick med i landslaget igen var att spela där. Det målet infriades! Spelet under EM är jag väldigt nöjd med. Inte många misstag där. Men slut resultatet med en 5:te plats i CdN är pinsamt! Men väldigt kul att spela ett stort mästerskap igen. Jag älskar den miljön!


Var och spelade Holstentor Turneir i Travemünde, Tyskland. Rickard Nilsson och jag tog oss till kvartsfinalen i dubbeln där vi åkte mot Dylan och Bruno Rocher med 4-13. Vi fick flest poäng mot detta lag under tävlingen. Och hade vi varit lite hetare hade vi kunnat ta många poäng till även om de spelade bra!

Andra goda minnen från året är bla att jag och Jessica fick ut Legenden Bengt Månsson på banan igen. Vi spelade en mixedtrippel i Malmö och tog hem tävlingen. Och Bengt spelade väldigt bra. Nu hoppas jag bara han kommer fortsätta spela. Han är en stor tillgång till Coccinelle.

Jag och Jessica spelade med Ali Abdi i Motalanatten. Det var första gången jag och Ali lira ihop. Men förmodligen inte sista. Härlig kille som verkligen har stora möjligheter att utvecklas ännu mer.


Under midsommarhelgen besökte vi Oslo i Norge för att lira första upplagan av Norwegian Master of Petangue. En sjukt rolig upplevelse ihop med mina allra bästa vänner som slutade med att båda våra lag spelade i finalen.

Slutade på andra plats på Rankingen igen. ett par poäng efter Rille. Låg 1:a ett par veckor under juli/augusti. Vill jag bli slutlig 1:a här måste jag börja ta singeln på allvar och placera mig bland de 4:a på SM. Vi får se hur de går nästa år på SM i Skövde.

Det var om lite resultat det. Träningarna blev mer seriösa i år än de var året innan. Och det märktes av efter hand. Nu känns det helt sjukt bra efter ett års riktigt seriös träning. Och denna träningen kommer fortsätta med målet att lira VM i Marseille 2012.

Under året som gått har även jag, Jessica, Tullen, Kerstin och Yvonne haft ett läger för Yngre juniorer och juniorer i Malmö som blev väldigt lyckat. Detta skall vi försöka hålla även nästa år.

Under året har jag även suttit med i Förbundstyrelsen. Jag var med i EM-gruppen som var speciell på sitt vis. Jävligt kul att vara med och se ett mästerskap byggas upp från grunden till ett av de absolut bästa jag varit på. Robert Boström och Ingela Eriksson är fan grymma på sånt här!
Sitter med i UNK, Ungdoms kommittén. Där vi haft en del roliga grejer för oss under året. Det har blivit lite mer aktiviteter för våra ungdomar sista året vilket vi hoppas skall bli ännu fler!


Gott Nytt ÅR!

4 kommentarer:

  1. Det här året kommer att blekna jämfört med 2012!

    SvaraRadera
  2. Ja! Det kommer bli mer träning, hårdare träning och ännu mer kämpande i de större tävlingarna. 2012 skall bli historiskt när året börjar närma sig sitt slut!

    SvaraRadera
  3. Titta på rankinglistan? Ni har nu gjort ett sämre år i år och är ändå överlägsna på rankingen. Tänk om ni varit lika bra som förra året då? Då hade ni varit 50 poäng före de andra. Nu är ni bara 20-30 poäng för de andra. Och man brukar få 4-6 poäng för en tävlingsseger. Ni är bäst!

    /Lasse

    SvaraRadera
  4. Tack Lasse :)
    Jo ibland känns det som att man måste göra så mycket mer för att bli uppmärksammad. Förmodligen för man legat på denna nivån i nästan 20 år...

    SvaraRadera