lördag 31 december 2011

Klart inför 2012

Två av årets höjdpunkter är klara även för 2012.         
Landslagsspel i och med segern i Bouletouren och Norwegian Masters of Petanque i Oslo..

Dessutom hoppas jag på att få spela VM i Marseille och tävlingen Mondial de Millou i Frankrike. Bästa tävlingen enligt Fransmännen själva! Och en inbjudan kommer i år från den franska coachen som jag hade nöjet att bekanta mig med i Roskilde.
Till detta kommer SM och Varberg som absolut bästa svenska tävlingar. Ser även fram emot Svenska Cupen. Äntligen har vi en bred trupp igen. Då borde de bli lite lättare. Elitserien skall också bli lite rolig faktiskt. Eller, i alla fall sista helgen under finalspelet.
Bytt dubbelpartner jag har! Ska lira dubbel med Andy Strandberg nästa säsong. Ska bli skit kul.
I trippeln kör vi på som vanligt. Jag, Jessica och Rickard. 2010 var ett bättre år än 2011 resultatmässigt. Men SM final, seger i Bouletouren och DM segern är helt okej. Dessutom spelar vi alltid i A-turneringarna. Något inte alla kan skryta med ;)
I mixed kör vi på som vanligt. Nu har vi tyvärr en förlust i meritlistan. Men antalet skall stanna vid den siffran även efter 2012.
Legenden och liraren med stor vinnarskalle, Bengt Månsson, förlänger förhoppningsvis med klubben. En stor tillgång till laget och för alla de yngre spelare klubben har. Det finns mycket boule att lära från denna forna mästaren. Och vilken comeback han gör! Hans spelnivå är väldigt hög! Fortfarande efter alla dessa år borta från banorna.. Respekt!

Sponsorer:
Kommer spela med klot från tillverkaren VMS PETANQUE.
Kläder från ERIMA. (CC SPORT AB)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar