tisdag 25 juni 2013

Välgörande ändamål!!


"Ingemar Person (boulare i Göteborg) gick bort för några månader sedan. Han har lämnat 5 set nya bouleklot efter sig som skall användas till välgörenhet.
Nu har jag tänkt att sälja dessa klot och med pengarna från försäljningen ska det gå till att bygga en dricksvattens brunn åt barnfamiljer vid en fattig bondesamhälle i Kambodja som ligger vid gränsen till Vietnam. Varje familj innehar 4 till 6 små barn mellan 2 och 10 års ålder. Föräldrarna är ofta arbetslösa och barnen ofta sjuka. Varje år kommer jag och våra vänner ” svenska turister” till byn och delar ut lite pengar samt skolböcker och barnkläder som vi alla tog med oss från Sverige . Jag tackar Kungälvs dagis med Carine Olsson i spetsen som samlar i många år, oerhört mycket fina kläder till dessa barn.

Med vänlig hälsning,
Zabbar Neang"


Jag kommer hjälpa Zabbar sälja dessa 5 set klot där pengarna från försäljningen skall gå oavkortat till att bygga denna vattenbrunn i Kambodja. Jag kommer samla in pengarna då Zabbar redan är på plats i Kambodja. Vill man bara skänka en slant går det säkert bra det med ;-)
Bouleseten kostar 700:- stycket.
Man kan köpa dessa klot under Varbergs Strandcup till helgen. Bara att fråga mig så fixar vi det.

Birgitta Thorell är den första att köpa ett set!
Jag köper ett set själva!
3 set kvar. Sen kan brunnbygget starta i Kambodja.


Stöd Zabbars projekt och hjälp människor som behöver rent vatten!


- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. OBUT.. Men det är till välgörenhet. Så det är okej :-)

      Radera
    2. Minns inte helt hundra, men tror det var 71:or och 72:or och ett set 73:or

      Radera