tisdag 23 augusti 2011

Sammanfattning av EM i Göteborg.

Förberedelserna inför EM har varit jätte bra. Jag har fått göra på mitt eget sätt för att vara så bra som möjligt när EM väl börja.
Väl framme i Göteborg kändes det helt underbart. Jag visste att jag var i form och spela på hemmaplan skulle bara vara härligt och inspirerande.

I gruppspelet ställdes vi mot
Belgien
Wales
Slovakien
Schweiz
Sverige 2, Joachim Andersson, Håkan Berg, Coach Anders Larsson, Håkan Hallberg och Albin Plantin.

Första matchen, Belgien.
Jag kommer igång bra direkt och genomför matchen på ett bra sätt. Håkan Hallberg träffar väldigt mycket skott och Albin Plantins läggspel är okej men skyttet svajar enormt.
6-13 slutar matchen efter att vi haft sista kulan i fler rundor än Belgien.

Andra matchen, Wales.
Jag lägger bra förutom i första vändan där vi lägger bort allt! 0-5. Håkan Hallberg fina skytte från Belgien matchen var nu borta och vi bytte in Håkan Berg ganska snabbt i matchen. Albin gick då upp som skytt och skötte sig jätte bra.
13-7 blev slutresultatet av en match där vi kämpade oss in i ett spel som inte fanns från början.

Tredje matchen, Slovakien.
Minns inte så mycket. Vi vann matchen, 13-7.

Fjärde matchen, Schweiz.
0-13 blev resultatet mot ett lag som spelade max 3-4 klot per vända. Vi spelade i absolut bästa fall 3 klot bra eller okej per vända. Bedrövligt!
13-7 hade behövts för vidare avancemang i EM.

B EM.
Första matchen, Vitryssland.
13-12 seger som inte var så dålig som man kanske kan tro. Vid ställningen 12-6 släpper vi en 6:a men de gör det bra samtidigt som de har lite tur med en utspelning som kanske inte riktigt finns.

Andra matchen,  Skottland.
Kan troligen vara min bästa match, 13-0.

Tredje matchen, Bulgarien.
13-2, finns inte så mycket att säga. La bra i en match där motståndet inte gjorde någonting alls i stort sätt.


Kvartsfinalen i B EM.
Vi blev bästa lag i Swissmonraden i B och skulle alltså möta Tjeckien i kvartsfinalen i B.
Vi började med att ta poäng ett par gånger och hade 4-0. Mitt läggspel kändes helt okej och denna matchen skulle bara spelas genom. Men så blev de inte alls! Albin försvann helt! Och Tjeckerna tog poäng efter poäng. I sista rundan la jag två klot åt helvete! Vi spelade ett klot i denna runda och på den gjorde dom carreau på och matchen var slut, 4-13. Min besvikelse var enorm! Jag lämnade spelområdet direkt och gick upp på rummet på hotellet.

Detta kan ha varit min näst bästa prestation i ett mästerskap. Men absolut inte lagets. Nu låter det säkert väldigt själviskt det här. Men faktum kvarstår. Och jag hade mer än gärna skickat mina klot åt helvete om lagets prestation blivit bättre av det. Nu kommer jag lämna allt var det gäller EM. Det finns inte mycket mer att säga om det liksom.

Alla mina krafter och ansträngningar kommer läggas på att bli ännu bättre fram till VM i Marseille. Där vill jag spela. Och laget skall minst gå till kvartsfinal i boulens Mecka, Marseille. Hoppas fler tänker det samma och lägger ner den tid som krävs för att lyckas. Då kommer vi ha jävligt kul i Marseille. Jag längtar redan! Nu jävlar skall jag lägga mer tid åt detta än tidigare. Men först blir det en månad framöver utan någon träning över huvud taget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar