fredag 27 augusti 2010

København Åben


I helgen är det alltså dags för årets upplaga av København Åben. Detta är en av få tävlingar jag besöker varje år. Och har gjort det så länge jag minns..

För mig är inte København Åben bara en boule tävling. Det är en riktig festival som pågår i 2 dagar i centrala København.
För er som aldrig besökt denna tävling rekommenderar jag denna starkt. En av de absolut roligaste tävlingar man kan besöka. Allting är så avslappnat och helt underbart..

Nä, det finns ett par tävlingar jag varmt kan rekommendera utan att skämmas. Varberg, Lindome, Mayon (så länge den fanns i Kungsan), SWIO och København Åben. De här tävlingarna är helt enkelt BÄST!

10 kommentarer:

  1. Ja...utöver DET så finns ju inte mycket värt att lira förutom SM/DM å serie/cup-lir.Det har alla miljoner små zkit-regionala (nerlagda och nypåkomna)+ en drös annat skummt typ kortlekar mm,sett till.Tycker förexten det räcker med dom du å jag nämner :-).Lycka te i Köpenhamn.

    SvaraRadera
  2. Där är vi helt överrens Ante!! Förutom en sak.. Seriespel kan man skita i också. Det handlar ju inte om något roligt och bra arrangemang. Utan ren klubb känsla och trivsel med vänner.

    Skövdekampen kan slå sig in, precis som fyrlingen. Bra upplägg men som ligger lite taskigt i tiden ;)

    SvaraRadera
  3. Seriespel e kuuuligast :-).Sen fick ju Skövdekampen sig en läxa vad det gäller arr (för många grenar och tok/fejk-klass typ 60+).Ändrar dom konceptet te en renodlad Öppen allternativt vett...så KAN dom slå sig in på 10 i topp.Rätt stor region för boule som jag förstått det.Ska det till nå nytt,som lockar folk...så är det nå stort inom Vett-boulen.Se på Öland.Över 100 lag varge gång dom arrar nått.
    MEN...man ger Öppen större chans genom att dela upp,ett i RENODLADE vett/öppen-tävlingar.Inget tjaffs med olika klasser SAMMA tävling,fejk typ 60+ medför bannlysning och spöstraff...utan en tävling ska vara ren öppen å näxta ren vett...gärna å hellst med olika arangörer.Nationella/SM,Serie/Cup å DM e givetvis undantag.
    Yeees...jag haar löst det:-).
    Lycka te i Kobenhagen sa jag :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för lyckönskningen Ante..

    MINST 130 lag i Köpenhamn.. :)
    Endast öppen klass!! De du :))

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Hohoho...tANTE bort den där,Jocke.Låååt den va kvar.Pleease :-).

    SvaraRadera
  7. Såg den nu först Ante.. Jo den ryker.. Inget sånt skit på min och Jess blogg.. :(

    SvaraRadera
  8. Bra.. :) Men vilken jävla idiot som skriver så... Anonymt dessutom.. Inte okej alls...

    SvaraRadera
  9. Efter en rätt otrevlig chatt via FB i kväll fattade jag vem/vilka det var.Han var/lät bitter över mina riterier å tyck om vett-klass mm.Har tagit bort den "polaren" som vän nu :-)
    Ok för mig...men kidz läser väll här oxå antar jag.Då ere INTE ok.

    SvaraRadera