söndag 7 augusti 2011

Travemünde Trippel

Idag kör trippel spelet igång och jag lirar med Albin Plantin och Robin Johansson, båda från Sibirien.
13-4, 13-4 i poolen efter hyfsat spel. Det krävdes inte mer för att ta oss till A slutspel.

Det visade sig att Rille och jag tog flest poäng mot Dylan och Bruno Rocher igår. 4-13. Philippe Quintais och Philippe Suchaud fick bara 3-13....

13-5 i första matchen efter poolspelet. Mot ett lag som som spelade tjolahoppsann! ;-)

13-4 mot knickedick landslaget..

- Posted by Joachim PIMMEN Andersson using BlogPress from my iPhone
-joachim.andersson@coccinelle.nu


6 kommentarer:

  1. Ni kanske kan försöka lösa in varupriserna på hotellet som betalningsmedel?

    SvaraRadera
  2. Vilket landslag? Hur går de för Rickards lag? Kör på nu. Conny

    SvaraRadera
  3. Hotell och övrigt finns det redan avsatta pengar till.. Om alla förlorat då? Skulle vi då fått betala själva eller? Nä Tommy, du har lite koll på grejerna!

    SvaraRadera
  4. Det "lät" som om du ondgjorde dig över det "orättvisa" att andra som fick varupriser fick behålla dem medan ni fick lämna ifrån er "era" vinstpengar? Det är väl inte speciellt konstigt att SBF inte har någon större nytta av varupriserna landslagsspelarna vann (vad skrev du, fick tjejerna smink etc?), medan givetvis pengarna utgör ett mycket välkommet bidrag till SBF:s kassa. För iom ert och flera andra landslags utmärkta spel blev det ju en hel del pengar, men knappast väl så att man gick plus?

    Ett år när förbundet spenderar oerhörda summor på sin landslagssatsning och mästerskapsarrangemang är det väl extremt tacksamt om lagen drar in lite pengar som i sin tur kanske räcker till en flygbiljett eller två till nästa tävling utomlands (och därmed alltså hjälper till att möjliggöra en fortsatt satsning).

    För återigen, det är ju inte så att det blir en plusaffär för förbundet (det har du som styrelseledamot förstås mycket bättre koll på än mig, ja), väl? Så jag personligen tycker ju det var jäkligt schysst att det gick bra för många lag och hade det varit jag (vilket ju är osannolikt, sällan stora prispengar till spelare som åker ut så tidigt som jag oftast gör, och ännu mer ovanligt att de blir uttagna i landslaget.. :-)) hade jag tyckt att det varit kul att få bidra och betala tillbaka en del av allt det jag annars får från SBF och dess medlemmar.

    Om jag missuppfattade din numera borttagna kommentar ber jag om ursäkt. Bra spelat, alldeles hur som!

    SvaraRadera
  5. Landslaget finansieras av RF som ger SBF ett elitbidrag för våra landslag. Skickar vi inga kandslag får vi inga bidrag för det heller, kan man i enkelhetens namn säga.
    Sverige går så klart inte i plus ekonomiskt på sånt här. Men SBF förlorar inget heller.
    Varupriser har varit WII spel, TV apparater och dyl också. Och lyckas man vinna ett par hundringar går de oavkortat till förbundet. Förr fick man 50% och 50% till förbundet. De tyckte jag var bra. Då har man en extra morot att jaga när man åker till de stora tävlingarna i Europa. Konsekvent system är det ju inte nu! En TV och ett sprillans Wii kostar ca 8000:-. Och vi kunde inte ens få dela på 1500:-. Alltså, inget minne från Travemünde för oss som gick bra i tävlingen. Men för dom som det gick något sämre för rent resultat mässigt fick massa prylar med hem. Nä, jag tycker inte det är rätt! Ja försöker ge tillbaka till boulen så mycket jag kan. Jag har fått mycket genom åren. Men har haft träningsläger för ungdomar och dyl utan egen vinning. Jag kommer ge tillbaka mer till boulen i framtiden. Det kan du vara säker på! :-)

    SvaraRadera