lördag 1 oktober 2011

LEGENDEN ÄR TILLBAKA

Bengt Månsson gör nu comeback
i Coccinelle Petanque Club, Malmö


Bengt Månsson som under sin tid som stor boulespelare representerade Bara Bouledogs gör nu comeback redan 2011 i Coccinelle. Många av dagens spelare har kanske i många fall inte ens hört talas om Bengt. Men Bengt tillhör en av de spelarna som vunnit flest tävlingar i Sverige. Han har spelat 7 VM tror jag och vunnit massor av SM guld. Han är storspelare nummer 4. Han är en legend i Svensk boulehistoria. Och han tillhör en av de spelare jag såg upp till när jag var ung. Under åren har jag spelat många tävlingar med Bengt. Nu kommer det alltså ske igen!

Jag hälsar dig hjärtligt välkommen till klubben Bengt!
En ära att du kommer spela för Coccinelle! I Hangarmixeden gör Bengt sin comeback ihop med 38 & 39.

1 kommentar: