tisdag 31 december 2013

Årets- lista 2013

Årets öppna spelare: Finns ingen enligt mig som varit riktigt stabil hela året.
Årets spelare junior: William Silfverberg. Hävdar sig väl i den öppna klassen. 
Årets spelare veteran: Nappen, Lars Ekroth, BOO. 
Årets spelare dam: Cajsa Qvarnström, NM guld junior, VM spel junior och dam. SM guld junior.
Årets klubb: Coccinelle PC, bästa klubb i distriktet, näst bästa klubb på SM, silver i Elitserien, guld i Svenska cupen och 4:a i Europacupen. Rankade 9:a på Europarankingen.
Årets ideella kraft: Kerstin Hjelm
Årets klot: KTK Aventure och KTK Orezza.
Årets medspelare: Jonas Jacobsen. De var kul att lira ihop igen.
Årets sjukaste: Dylan Rocher, 3 EM guld och vinst i La Marseillaise. Han är bra!
Årets härligaste spelare: Rickard Nilsson.
Årets gladaste spelare: Simon Åkesson. 
Årets "jag trivs som fan med": Rickard Nilsson i laget. 
Årets internationella spelare: Christian Fazzino vinner Franska mästerskapen i dubbel och Masters. Gubben levererar fortfarande. 
Årets chansning: SM starten. Skulle jag klara ansträngningarna efter operationen. Ett guld och ett silver blev resultatet. 
Årets bästa tävling: inomhus: Fyrlingen. 
Årets bästa tävling utomhus: Strandcupen, Varberg.
Årets läger: Nationella breddlägret för juniorer på Bosön.
Årets publik: Alla juniorerna som vid SM finalen i öppen trippel hejade på oss. Satan va härligt det var! Ni berörde mig verkligen ska ni veta!! Stort tack!
Årets Carreau: mitt första skott i Elitseriens slutspel. -Oj! PANG!!
Årets lägg: Mitt klosslägg mot Metz i Europacupen i Holland. 
Årets tävling: Jag Jessica och Rickard tappar 2 poäng fram till SM finalen i mixedtrippeln (13-0,13-0,13-0,13-1,13-0,13-1,3-13)
Årets debutant: Cajsa Qvarnström spelar dam VM 16 år gammal. 
Årets comeback: Kenneth och Emma Köhalmi tar plats i EM respektive VM laget! 
Årets "det var på tiden": Det var länge sedan Anders Larsson segrade. Men i år gjorde han det igen! Guld i SM singeln. 
Årets besvikelse: Ännu ett år utan mästerskapsspel...
Årets jobbiga: Med tanke på att jag har haft smärtor och opererats i år och halva säsongen blev drabbad är jag väldigt nöjd med säsongen ändå. 5:a på rankingen, SM guld och SM silver, NM silver, 2 DM guld av 2 möjliga, silver i Elitserien och guld i Svenska cupen. Nu är jag tillbaka för fullt. Men trots allt sämsta säsongen på 4 år. 
Årets roligaste match: SM semifinalen i mixedtrippeln. BOO är riktigt sköna!! 
Årets nyhet: boulekulor.se 
Årets flopp: SM mixeden, det var ingen höjdare faktiskt...
Årets kommentar: "-Jag vet var jag har dig". (Tydligen inte!)
Årets upplevelse: Hela händelsen kring CPCs resa till Riga, Lettland i Europacupen. Vilka Kalle Anka arrangörer! 
Årets nyförvärv 1: Kenneth Köhalmi lämnar HPK och går tillbaka till SIT. 
Årets slakt: Jag och Rickard blir slaktade i Europacupen mot Italien i dubbel. De skjuter bokstavligen bara carreau på plats och 0-13 efter att ha smittat 5 klot per runda.
Årets seger 1: SM guldet i öppen trippel
Årets seger 2: Coccinelle PC slår ut Monaco i Europacupen! 
Årets seger 3: Jag försvarar titeln i DM singeln
Årets "det kan bara bli bättre nu": Jag har sprungit många ärenden i mitt liv! Men aldrig mer.
Årets "från ord till handling": Du vet! De räcker för mig.. 

Årets prestation: Coccinelle PC. Slog första rankade Monaco i semifinalgruppen i Europacupen och slutade på en 4:e plats efter att ha pressat både holländska cupmästarna som Italienska cupmästarna men 2-3 blev resultaten i båda matcherna.


4 kommentarer:

  1. Du har gjort ett jätte fint 2013 med tanke på operation och dylikt. Bra jobbat och lycka till 2014

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja är glad att året är över! Mitt sämsta år på väldigt länge. 2014 kan bara bli bättre! Och kommer så bli! Men tack för värmande ord i kylan :-)

    SvaraRadera
  3. Starkt att bara våga spela SM efter en operation. Det visar på en viss styrka i kroppen bara det. Att sedan nå två SM finaler dessutom. Bra jobbat Pimmen. Gott nytt år och 2014 blir ditt år!
    /Lasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Lasse. Det var en chansning. Och det gick! Jag är nöjd med året efter SM. Då gick det bra. Men innan SM kunde jag knappt spela. Och det gör mig lite irriterad. Men så är det och alla blickar är nu framåt! 2014 är vad som gäller!!

      Radera