onsdag 22 september 2010

24-Timmars läggs ner

24-Timmars i Höganäs har för mig och väldigt många andra varit en återkommande tävling att besöka. Varje gång man spelat färdigt säger alla -Aldrig mer! :)

Jag blir väldigt snopen och besviken att 24-Timmars tävlingen läggs ner. Brist på personal heter det. Och visst är det säkert så. Har hört att Höganäs Boule Klubb velat ta över den. Men Mataki Boule vill ha mycket pengar för det. Trotts att dom inget kommer göra! En ekvation som för mig inte går ihop.

För en tid sedan flög det runt en namn insamling bland boule spelare där man skulle skriva under så att Höganäs fick behålla deras kära boulehall.
Själv klart skrev man på! Varför? Jo, av en enda anledning skrev jag på. Jag hörde att de utlovade just 24-Timmars tävlingens överlevnad med detta. Och då var valet inte svårt!
Ett år senare när dom fått behålla hallen deras, är det inte lika viktigt att hålla vad man lovade ett år tidigare! Dålig stil! Jag kommer aldrig mer spela en tävling i eran hall. Men, det är väl ingen risk heller. Ni har ju inga som vill ställa upp och jobba under arrangemangen ändå!
Är det politiker som sitter i styrelsen mån tro? ;)

Nä, ja känner mig lurad! Lurad på en rolig men jobbig tävling! Framför allt av anledningarna och händelse förloppet under det senaste året!



2 kommentarer:

  1. Mycket konstigt och märkligt. Nu över till något roligare, idag Kommer AIK köra över SSK.
    Längtar efter morgondagens bortförklaringar haha
    Conny

    SvaraRadera
  2. Haha.. :)

    Som sagt.. Mitt tips är 3-3 på dagens match. Det finns inte en chans i he...te att AIK skulle KÖRA över SSK!! ;)

    SvaraRadera