tisdag 14 september 2010

Tävlingar

Ser att Fyrlingen fått in hela 22 lag på SBF ONLINE redan! Tävlingen spelas den 8 januari!!

Bra arrangemang behöver sällan oroa sig för dåligt deltagande. Visst minskar deltagandet på tävlingar generellt. Men om man ska dra ner på tävlandet, oberoende orsak, så väljer man ju inte bort de bra arrangemangen!

Till nästa år tycker jag ni ska besöka:
Fyrlingen
SWIO
Lindomespelen
Strandcupen

Dessa tävlingar blir alltid lyckade! Och det tackar jag för! :-)

Synd att 24-Timmars tvingas lägga ner. Då de har svårt att hitta folk att ställa upp och jobba under arrangemanget.
Det var säkert inte lika svårt att erbjuda oss tävlingens överlevnad för ett år sedan då alla skrev på namn insamlingen så att klubben överhuvud taget fick behålla hallen. Men men! Det är så samhället fungerar i det stora hela!



- Posted using BlogPress from my iPhone joachim.andersson@coccinelle.nu

5 kommentarer:

  1. Ska hälsa ett stort tack från alla POMare för de orden. Det värmer att höra och läsa!
    Kan komplettera med att det nu är 27 lag anmälda, varav 3 är norska lag som inte går att lägga in på SBF Online (märks endast genom att antalet tillgängliga platser minskat med 3).

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Jocke och fler bra tävlingar och där igenom fler spelare hade det blivit om de hade lagt ner sin töntiga sanktionskalender . Med rådande system och ledning eller ickefungerande ledning av denna så är mitt tips att vi backar ytterligare.

    Nån som sätter emot?

    SvaraRadera
  3. Herman..
    Det är jag som skall tacka som får mycket nöje av ditt hårda arbete bla.. ;)

    Markus..
    Du får ta på dig den rollen i Sydsvenska.. Du sitter ju i den styrelsen redan. Du kan på verka med andra ord ;)

    SvaraRadera
  4. ;) jag ska göra mitt bästa.....

    SvaraRadera
  5. Markus! Jag vet att du kommer göra ditt bästa! För det är något du brinner för.. :-)
    Jag kan bara önska dig lycka till. Ja tycker väl SBF arrangemang och Nationalla borde vara som dom är. Sen kan allt annat vara fritt. Då kommer nog bara de bra och större arrangemangen finnas kvar! Kvalité före kvantitet tack! :)

    SvaraRadera