lördag 11 december 2010

Även Marco..

Även Marco Foyot byter klubb och flyttar hem till där allt en gång började! 
Marco, likt Philippe Quintais har ännu inte bestämt medspelare för 2011. 




Marco är en riktig fixstjärna inom Petanque. Han har egna klot och egen klädkollektion! 




Men Marco har en del segrar i de stora Turneringarna också. Han har vunnit VM, Europa Cupen, Franska Cupen, Franska mästerskapen, Millau, La Marseillaise, Masters, Toophee Chanel+.. Ja, listan kan göras lång.. 



Marco Foyot har ett lite magiskt skytterekord. Under en timme sköt Marco 1740 skott. Han träffade 1486 skott, och av dom var 549 skott carreau! 




Källa: Marco Foyot

6 kommentarer:

  1. Du tror mig väll inte...men Marco ringde MIG å frågade om inte vi kunde göra en sattsning 2011.Blev lite ställd...å sa att jag skulle tänka på,t.Ett råd från dig skulle hjälpa...;-).

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog inte vilja spela med Marco en hel säsong. Han personlighet är fruktansvärt kaxig!
    Inget för mig...
    Men jag skulle gärna spela en eller två tävlingar med honom.. Få, och då menar jag väldigt få, är så kunniga inom boule som Marco Foyot!

    Ta chansen Ante! Det är mitt råd till dig! ;)

    SvaraRadera
  3. Duktig allroundspelare som haft lite otur på VM. Ser att han har samma resultat på Carruer som jag själv, då har jag ändå bara spelat 10 år. Min favorit är den korta gubben som spelat mycket med Foyot i början på 90 talet, chatz tror jag han heter. skjuter något grymt bra.
    Conny

    SvaraRadera
  4. Passo som killen kallas som du nämner Conny var Foyots partner i många år!
    Han är duktig.. :)

    Tänk dig killar som, Fazzino, Foyot, Passo, Choupay, Monard, Voisin, Briand...
    Otroliga boulespelare.. :P

    SvaraRadera
  5. "Foyot står på tå" är en klassisk VM-kommentar från Jona. Tror det är ett band med typ VM -89 kanske. Du ska få tillbaka din skiva förresten, har ju glömt av att jag lånade den!

    SvaraRadera
  6. hehe.. Ja det är sant Herman.. Jona Näs var/är en grym kommentator i de sammanhangen.

    Just de! Det hade även jag glömt Herman! Vi fixar de framöver.. Inga problem.. :)

    SvaraRadera