söndag 2 januari 2011

Något från det gångna året

Ett citat om 38 & 39 från föregående år:

I går, lördag, tog jag mig ut till Djurgården och Prins Bertils Boulehall, där ett antal juniorer möttes i årets upplaga av Prins Bertils Juniorcup. Även om intresset för denna tävling är ganska ljumt bland bouledistrikten kunde jag konstatera att vi - trots svårigheterna att rekrytera ungdomar - faktiskt har några juniorer som kan bli riktigt bra, om de bara lyckas hålla intresset vid liv och får den stöttning som krävs för en fortsatt positiv utveckling.
En annan sida av lördagens tävling är att både Joachim Andersson och Jessica Johansson fanns på plats, vilket naturligtvis är positivt för ungdomarna. Är det några som har förutsättningar att driva svensk ungdomsboule framåt så är det nog dessa två. I synnerhet nu, när Leif "Tullen" Rappner anser att han har nått vägs ände på sin gedigna insats. Men - jag undrar ändå om inte Joachim och Jessica hade gjort ännu större nytta vid VM i Turkiet.
Jo, jag vet att båda har tackat nej till landslagsspel. Men samtidigt tror jag att båda år så pass förnuftiga att de - med de rätta diskussionsförutsättningarna - skulle kunna tänka sig att ompröva detta beslut. Om båda parter i den här konflikten lägger prestigen åt sidan borde det finnas goda förutsättningar för ett positivt resultat.





Tack Ove! Det värmer :)  


Skribent: Ove Johansson
Blogg: Ovekalle 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar