torsdag 27 januari 2011

Svenska Cupen Dam kval

Jag skriver inte så mycket här längre så det är väl dags att slänga in ett litet inlägg igen. I helgen stundar kvalet till Svenska Cupen Dam och jag tänkte återigen försöka mig på en liten gissning om hur det kommer att gå. De 37 klubbarna kommer att genomföra kvalet på 5 olika platser ute i landet. Till 16-del är redan 22 av de 37 lagen klara och Bonbon är redan klara för finalhelgen i och med Cupsegern förra året.

De lagen jag tror kommer att ta sig vidare till finalhelgen är:

  • Sibirien PC
  • Boo SK
  • Skatås BK
  • Boule von Platen
  • Gothenburg Boulebangers
  • Hällesåkers IF
  • Sundsvalls BK
  • Lejonkulan PC
  • Kungsbacka BK
  • BK Sitting Boule
  • Åstorps Björnboulare
  • Lindome BK
  • BK Strand
  • Halmstad Petank
  • Coccinelle PC
  • Club Boule Bonbon

Lottningen finns att hitta HÄR.

16 kommentarer:

  1. Kajutan Nynäshamn med min mor, syrra och svägerska slår ut Sibirien, annars helt rätt. Conny

    SvaraRadera
  2. Åker Sibirien ut i första omgången Conny?
    Kanske, på lördag vet vi.. ;)
    Svår tippat det här. Vet ju knappt i vilka klubbar tjejerna hör hemma.. Och om dom ska vara med och spela för sina klubbar.. Men men..
    Jag tror CPC vinner allt ihopa! :)

    SvaraRadera
  3. Som vanligt vill jag flagga för POM. Kvartsfinalister de två senaste åren (slog LID med 3-0 i 8-delen ifjol) och 8-del 2008. Men BVP är bra, så det bli en jävligt tuff uppgift!

    SvaraRadera
  4. POM har väl lite förstärkning från fjolårs segrarna BON BON också? :)

    SvaraRadera
  5. BOO har fått Anmarie (tror hon heter så va?),släggan från Jönköping(Gränna.Tillsammans med Jenny H blir det laget giftigt.
    Conny snackar nog mer ur hjärtat...vilket jag tyck e lite respektlöst mot artikelförfattaren.Men ok...LITE chans har dom mot Sibbtözerna i kvalet :-).Vilka ställer Cocc upp med utöver dig,Jess?

    SvaraRadera
  6. De i mitt huvud eventuella mötena mellan POM/BVP och ÅST/KÄR var de svåraste att tippa och kan gå hur som. Det är nog de som på pappret kan bli tuffast.

    För CPC är det förutom mig också Kerstin, Bettan, Carina och Elna och Coach Tomten (Jocke ;))

    SvaraRadera
  7. Ante, Sara är också uttagen i truppen. Men har fått dispens och behöver inte medverka i kvalet. Vi sparar vår bästa spelare till final helgen :)

    SvaraRadera
  8. Hehe.Ja...ni lär behöva det mot BOO :-):-)

    SvaraRadera
  9. Ante. Du har kanske rätt. Men hon behövdes inte förra året när vi slakta BOO i första matchen under finalhelgen ;-)

    Två sista årens klubb resultat i cupen är ett guld och ett silver. Tjejerna har inte tänkt vika av från finaltrenden ;-)

    SvaraRadera
  10. när faaan kommer resultatet då???

    SvaraRadera
  11. Vilka resultat?
    Vissa spelar 32-del nu på morgonen. CPC börjar spela först vid 12:00 och går in i 16-delen.

    CPCs resultat kommer man lätt kunna följa på bloggen här!

    SvaraRadera
  12. Familjen och Kajutan min moderklubb gick vidare enligt plan A. Plan B verkställs i Lindome, fan va nice. Conny

    SvaraRadera
  13. Grattis Conny :) Starkt jobbat!
    Men vem spela för Sibirien?

    SvaraRadera
  14. Det var Lina, inkan.w, Hanna och Sussie där jag tycker Lina spela bäst. Tjejerna spelar för lite och Tove fattades. Conny

    SvaraRadera
  15. Visst är det så.
    Jag har sett en del av dom spela. Och är duktiga. Och kan bli ännu bättre. Men hur är det med intresset? ;)

    SvaraRadera