onsdag 26 januari 2011

V55 debatten

V55 debatten kommer förmodligen fortsätta långt efter årsmötet oavsett vad som beslutas under mötet.
Men jag tror nog inte man kan göra så mycket åt åldersindelningen iaf. Jag har tänkt länge och väl och det jag kommer fram till är nog att detta är en arrangörsfråga och inte en fråga för hur man ska ”klassindela” spelarna.

Arrangeras det endast V55 tävlingar så är det den synen på boulen vi vill ha. Och stänger där med ute en del spelare.
Arrangeras det fler öppna tävlingar syns det bättre att boulen är till för alla oavsett ålder och ingen blir till sidosatt från att deltaga.

Arrangeras det fler öppna tävlingar kommer ju V55 spelare som vill tävla spela i den klassen. Och så klart skall V55 klassen finnas kvar! Men inte så mycket lokala och regionala tävlingar som det finns idag. 

Att slå ihop klasser eller utöka antalet klassindelningar tror jag inte på. Och inte för den anledningen som tex Ante tycker. Att vissa blir slaktoffer. Det kommer alltid finnas dom som är bättre än någon annan. Oavsett ålder. Men vill man utvecklas som spelare finns det ju bara en klass att spela, öppen. Som junior, dam, herre eller veteran.

Detta är vad jag tror… 

2 kommentarer:

  1. Det var bra ritat,Jocke.Inte BARA för att jag tycker så...utan inser helt enkelt att det är det ända riktiga.Och som du säger...dom bra vettsen kör i öppen ändå...förutsatt att dom (i trippel) verkligen känner sig ha ett bra lag.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får se vad som händer framöver i debatten.
    Men detta kommer jag nog lägga min röst på! ;-)

    SvaraRadera