lördag 21 maj 2011

NM och Rövarecupen

Tjejerna i NM ångar på! Jessica, Jenny, Tove och Tove har vunnit 4 av 5 matcher. Förlorarmatchen slutade 12-13 efter underläge 0-10 mot Finland. Tjejerna är i semifinal alltså.
Såg att det gått trögt för Öppen Herr och Öppen U23. Men är osäker på om någon av dom eller båda nått semifinal. Juniorerna klarade också av att nå semifinal.
Idag spelade jag Rövarecupen för första gången på många år. Dagen i ära spelade jag med Michael "Bubba" Hansen. Vi började dagen med en ganska hyfsat spelkvalité. Som blev lite bättre efter gruppspelet. Först i semifinalen fick vi rejält med motstånd i form av Andreas Strandberg och Anders Rubin. Lite taskig början från alla utom Andy resulterade i att vi hamnade i underläge 1-9. Efter ett par jämna rundor och lite bättre läggspel av framför allt Bubba kom vi ifatt till 9-9. I sista vändan har jag 2 klot kvar och 2 poäng på banan. Andy ett kvar som han lägger in som poäng. Efter en Carreau och ett poänglägg så var vi i final. Lite oväntat med tanke på 1-9 30 min tidigare... I finalen spelar vi en jämn match mot Bosse Persson och Ibra N´dyaje. Jag har ett läge på 12 meter att kunna avgöra matchen men misslyckas. Dom vinner ett par rundor senare med 13-10. En final som jag tycker Bubba förtjänade att vinna! Han var exemplarisk och riktigt bra i den matchen! Synd att jag inte var helt hundra just då!
Sorry Bubba. 2 tävlingar ihop och 2:a platser... Nästa gång lovar jag att vi vinner! 


Foto: Micke Elander 

2 kommentarer:

  1. Det är väl ändå okej om man tänker på att du brukar spela med Jessica eller Richard grattis ändå lycka till nästa gång
    Mvh
    Kentan i Norge

    SvaraRadera
  2. Det var okej. Allt kan göras bättre. Oavsett vem man spelar med.

    SvaraRadera