fredag 20 maj 2011

Resan till Oslo och NM

Ligger på hotellrummet i Norge efter en 7 timmars bilresa. Jag, Thor, Tobbe och Henri startade från Malmö och hämtade senare upp Viktor i Halmstad. Resan flöt på bra fram till Göteborg där vi hamnade i en kö i kanske 40 minuter. Väl inne i Norge var dessutom motorvägen avstängd så det blev lite kringelikrokar till Oslo istället. Tobbes olika kommentarer var nog höjdpunkterna på resan. Exempelvis att Oslo bara bestod av berg, skog och älgar som går runt mitt i stan. Eller hur han försökte översätta "En älghuvudlös man från skogarna i Jämtland" till engelska. Thor fick också sätta sin norska på prov när han frågade om vägbeskrivningar.

Imorgon börjar det alltså. Det ska bli kul att spela!! När jag kommer till hotellet får jag höra att de andra tre tjejerna står i parken och spelar trippelsingel. De verkar vara på hugget ;) Jag har bara spelat med Tove Naess innan och ska bli spännande att nu få spela med även Tove O och Jenny. Vi ska göra allt i vår makt för att ta tillbaka guldet till Sverige! Nu blir det lite välbehövd sömn ;)

2 kommentarer: