fredag 27 maj 2011

Örestad Open

Så var det då äntligen dags för en Nationell tävling igen. 11:e upplagan av Örestad Open kommer alltså att avgöras i helgen. Precis som förra året kommer jag spela men Jessica Och Rickard Nilsson. Då tog bensinen slut i finalen och vi presterade inget vidare spel i finalen. Det skall inte upprepas.
Jag kommer bara spela trippeln i år.

Fredagen och söndagen är jag Förbundsrepresentant under Euro Veterans Cup som kommer spelas parallellt mer Örestad Open.
Ikväll skall jag träffa Glenn Bernstein och lotta inför EVC. Glenn är initiativtagaren till denna Internationella Veteran tävling. Jag kommer alltså finnas till hands ute på spelområdet redan vid eftermiddag. Om någon behöver hjälp eller vill ställa frågor. Till kvällen kommer jag åka bort till Hotellet för lottning och se så alla kommer väl tillrätta på hotellet. Tävlingen kommer avgöras med 2 gruppspel på lördagen. De 2 bästa i varje grupp spelar semifinal på söndagen. Lag 3 och 4 spelar placeringsmatcher 5-8 samtidigt. Varje möte avgörs med 1 trippelmatch och 2 dubbelmatcher. 1 poäng för varje seger.
Deltagande länder i EVC: Sverige x2, Danmark, Norge, Skottland, Tyskland, Tjeckien och Holland.

Örestad Open kör igång redan i eftermiddag med lite festligheter och uppvisningar. Kom dit och titta vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar