måndag 18 juli 2011

Blickar framåt

Om en vecka är man i full gång med SM. SM är ju förlängt med dag fr.o.m i år kan man säga med spel även på söndagen "före" SM..
Ömxt - Joachim Andersson, Jessica Johansson, Rickard Nilsson
Ömxd - Joachim Andersson och Jessica Johansson
Ös - Joachim Andersson
Ös - Jessica Johansson
Öt - Joachim Andersson, Jessica Johansson, Rickard Nilsson
Öd - Joachim Andersson, Jessica Johansson


Helgen efter SM är det äntligen dags för mig att besöka Holstentorturnier i Travemünde. De har bjudit dit mig många gånger men aldrig kunnat åka av olika anledningar. Jag och Torbjörn Sjölander vann ju Holstentorturnier premiär året av turneringen. Så det bli riktigt kul att åka dit igen.

Denna gången kommer jag spela med Albin Plantin från Sibirien. Vi skulle spelat med antingen Håkan Hallberg eller Håkan Berg. Men båda dessa herrar var anmälda i andra lag och kunde därför inte spela. Så jag och Albin kommer lira med ännu en från Sibirien, Robin Johansson. Jag och Albin har lirat en del ihop. Framför allt i landslaget för ett par år sen. Men jag har aldrig spelat med Robin. Men det skall nog gå bra. Jag får väl vara praktikanten i "team boulebar" ;)

Jessica skall också spela i Travemünde. Och om jag inte har helt fel så skall hon spela i samma lag som vann i Luxemburg i helgen (Matilda Boström och Tove Orrbeck).

Helgen efter detta är det alltså dags för slutspurten av Elitserien i Malmö. Och att denna omgång arrangeras i Malmö tackar jag GUD för! Så härligt med korta avstånd till tävlingarna när det är så mycket boule inom en ganska kort period.

Sen kommer årets höjdpunkt i Göteborg. Europa mästerskapen! Det ska bli så roligt och spännande att få spela ett mästerskap på "hemmaplan". Kommer spela med Albin PlantinHåkan Berg och Håkan Hallberg. Där kommer man lägga alla sina krafter. Och efter söndagen den 21 augusti tar jag semester från boulen några veckor!

Kort och gott! Intensiv, rolig och spännande månad framöver! Dessutom skall man kanske tillägga att jag även sitter med i EM gruppen som jobbar stenhårt för att få dessa mästersakpen att bli så bra som möjligt!


joachim.andersson@coccinelle.nu
 

4 kommentarer:

  1. Du som jobbar och ska spela EM, vilket underlag kommer att läggas i hallen? Grus förstås, men jag undrar om de kommer att bli hårda eller mjuka banor, sprängsten eller sandstrand?
    Conny

    SvaraRadera
  2. Betong, plastmatta, fint grus som packas HÅRT, lite singel ovanpå. 4 cm sammanlagt. Så tror jag ;)

    /testare

    SvaraRadera
  3. Ok, bra om ni får vara delaktiga och testa, de känns som de kan bli lite kallar. Conny

    SvaraRadera
  4. Som Rille beskrev det blir det. :-)

    SvaraRadera