måndag 9 juli 2012

Anders Larsson


Storspelare nr 6

Namn: Anders Larsson

Spelar för: Sibirien Club Petanque

När och vad fick dig att börja spela boule:  Hösten 1982 då en granne till vår familj hade med sig bouleklot hem från Frankrike.

Bästa tävling du spelat: här i Sverige måste jag säga de Mayo tävlingar som har varit. Mycket folk, centrala platser och bra lag samt ett grymt bra arrangemang av Scandinavian Boule gänget.
                                         
Sveriges bästa spelare genom tiderna enligt Anders: Svårt att jämföra från olika decennier men eftersom Amal Moufid är svensk medborgare så är han helt klart den som gjort bäst resultat på VM.

Bästa bouleminne:  Kanske kommer.

Håkan Berg, Daniel Johansson och Anders Larsson VM 1993.
Meriter: 3 NM guld, 14-15 SM guld och representerat Sverige i ett antal världsmästerskap.

Vilken säsong tycker du var din bästa och varför: svårt att komma på någon speciell säsong. Är nöjd och stolt över det jag har presterat.

Du har ju spelat hur länge som helst Anders. Vem är den skönaste medspelaren: Det måste bli Kaj Adams, en oerhört sympatisk och trevlig person. Daniel Johansson är den bästa jag har lirat med.
VM lag 1991. Bengt Månsson, Anders Larsson, Daniel Johansson, Zabbar Neang.

Saknar du något i din långa boulekarriär: Att jag inte satsade på att lära mig franska när jag var som mest aktiv och ute och reste med landslaget. Så ni unga och hungriga boulespelare som satsar på landslaget, lär er franska !

EM 2011. Joachim Andersson, Håkan Berg, Coach Anders Larsson,
Håkan Hallberg och Albin Plantin

Blivande ambitioner inom boulen: Eftersom denna intervju är riktat till mig som boulespelare och inget annat så är min ambition att göra ett grymt bra SM i Skövde. Därefter vet jag inte vad som händer då jag har problem med rygg och höft så vi får se vad framtiden utvisar efter Skövde veckan.


Tack Anders för att du tog dig tid för en liten intervju! :)

3 kommentarer:

  1. Anders är en bra förebild för sporten. Precis som ni två är!

    /Lasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lasse. Vi gör så gott vi kan med det vi tror på! Så får andra göra de dom vill.. Men tack för dom värmande orden :)

      Radera
  2. Denna intervjun är bortplockad från de övriga intervjuerna.

    Anledningen är att jag på intet sätt vill synas eller förknippas med Anders Larsson efter den skada denna människa gjort mot mig personligen i flera år systematiskt.

    SvaraRadera