tisdag 30 april 2013

Lindomespelen




På lördag är det dags för Lindomespelens nationella trippelturnering. Förra året vann jag både trippeln och dubbeln. Trippeln ihop med Jessica och Rickard Nilsson. Och dubbeln ihop med Jessica.
Dessa titlar kommer vi inte kunna försvara tillsammans i år. De senaste åtta åren har jag spelat ihop med Rickard Nilsson i de nationella tävlingarna. Men i Lindome trippeln kommer jag lira ihop med Jonas Jacobsen och Kristian Eklund i år. Dessa två lirade med Niklas Marklund i fjol och gick till final. Hur det kommer gå i helgen återstår att se. Men känslan är god. Mycket god!
I dubbeln kommer jag spela med William Silfverberg. En lirare med massor av talang. Har spelat lite med Wille nu och det är riktigt kul.

Jessica lirar trippeln med Jenny Hamberg och Emma Köhalmi. Laget som ska representera Landslaget i damklassen i NM. Detta laget tror jag kommer bli ett riktigt bra damlag framöver. Bästa på pappret på ett antal år! Tycker jag. Dubbeln blir Jess och Jenny. Jag blir inte förvånad om dessa tjejer vinner båda dagarna. Kapaciteten finns!


Just nu är det 32 lag i den nationella trippeln och 49 i dubbeln.
Några till kan vi bli till helgen. Våren är ju här nu! Vad är skönare än att lira lite boule då? In och anmäl er på sbfonline nu!!



- Posted using BlogPress from my iPad

5 kommentarer:

  1. Det var på tiden!

    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Fattar nada av detta efter allt snack...men tyck det e zkitkul att få se er lira ihop.Lycka te å ge jääärnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig Ante. Men tiden kan läka många sår. Nu får vi se hur de går på lördag. Vi kanske inte passar ihop längre... Framtiden säg sitt. Och det förgångna har sagt sitt. Jag väljer att se framåt! :-) Kommer du till Lindome spelen Ante?

      Kommer till Malmö vecka 30 för att se oss spela Europa cupen eller vill du hellre se de på datorn?

      ;-)

      Radera
  3. Naaj,Jocke.Inte LID.Ska lira Skövde och pallar inte båda.Skövde ska bli jäkligt roligt då jag räknar med att få se mycket bra boule där.Jäkla otur (för mig) att erat LID-lag inte lirar där i stället.Hadde vatt äligt kul att se.Men hur kul som hellst att ni åter lirar en turnering ihop.Blev jäkligt överaskad när jag fick höra det...men tyck det e skitroligt som sagt.MINA tummar för er där.Malmö och erat cupp-lir vore faxtiskt nått att åka å glo på.Tål att tänka på ju :-)

    SvaraRadera