tisdag 7 september 2010

MIN analys av Bouletouren i Skövde


16 lag från årets alla tävlingar skulle äntligen mötas på ett och samma ställe under en helg. Underbart upplägg. Jag Rille och Jessica åkte till Skövde för att vinna.

I Skövde hände inte mycket direkt. 8 lag av de 16 bästa var utbytta, då de inte kunde medverka i tävlingen. Snuviga var vi alla 3. Jess hade blivit åk sjuk på fredagen men annars var nog allt okej.

Men spelet var bedrövligt. Sett i det stora hela. Vi hade en del toppar med riktigt grymt spelade klot. Men även en del riktiga bottennapp!

Det enda jag kan säga om helgen är väl att jag var dålig! Dåligt förberedd, nja.. Känns inte så faktiskt! Men den där känslan som jag/vi brukar få om att vi absolut inte ska förlora fanns inte där!

Det kan bero på många saker. Men just nu hittar jag inget mer än förkylning. Och det var nog halva startfältet också. Det är ju såna tider nu.

Annars har det hänt mycket under året som figurerat runt oss. Kanske mycket av detta ligger i bakhuvudet och grynar.

Nu är säsongen över för min del! Träningarna kommer nog mer ske rent sporadiskt. Eftersom man inte är välkommen i landslaget finns ju ingen riktig känsla av att träna heller! Men jag har försökt!

Vi har en omgång kvar med seriespel. Sen blir de nog inge mer boule på ett tag känns det som just nu. Själva spelet kommer jag nog aldrig tröttna på. Men många andra saker runt om är helt ruttna!

En väl genomförd säsong totalt sätt ja! Men ett av målen var att vinna Bouletouren. Det misslyckades vi med! Och det känns inte bra! Jag hatar att förlora!1

5 kommentarer:

  1. Hej älskling, fattar det e skit och förlora touren men ni har faaan vunnit allt annat man kan vinna i sverige jo. var glad för det. jag har viljat se dig, jess och rille i landslagkläder (perfekt trippel lag) enligt mig.

    Sen när det gäller klubben så ska den leva vidare 2011 och framtiden. Går tungt just nu men det vänder vafan. Vi kan inte ge upp nu när vi har kommit så långt, vi ska vinna Elitserien oxå:)


    puss å kramar
    BUBBA

    SvaraRadera
  2. Detta ska du skriva till Anders Larsson... ;)

    Vi kommer leva vidare Bubba.. De är lugnt..

    Vi har inte riktigt vunnit allt! Men jag vill inte vara som alla andra. Ja bloggar även om när jag förlorar! Och i Skövde förlorade vi! STORT dessutom. Jag hatar att förlora. Och Tour finalen var ett av våra mål! Det är jag besviken över. Totalt sett till året är jag SJUKT NÖJD med resultaten! Spelmässigt är jag helt piss kass värdelös!


    Men som vanligt!
    Jag står där nästa år också och vinner tävlingar i mitt 4:de decennium som boulespelare!

    SvaraRadera
  3. BlondinPimmen ;-), du kan ju alltid lägga upp lite träningspass med Markus. Han har övningar som tex, anti-skytte, dölägg och torska matchen med en Fanny!!! ;-))

    För att försöka var lite allvarlig (vilket är j-ligt svårt!), tycker jag att du/ni har gjort en bra säsong å hoppas det håller i sig även nästa år. Å vem vet, kanske heter er klubb C4occinelle då!?
    Ähhh...gick inge vidare med det allvaret!!

    SvaraRadera
  4. De tränings upplägget ställer jag upp på vilken dag i veckan som.. ;) Bättre än landslagets ju.. ;)

    Sammanslagningen av klubbarna skulle ja kunna köpa.. Men hur i helvete uttalar man namnet? :O
    Haha

    SvaraRadera
  5. Haha... De e franska å jäkligt svårt att uttala! ;-)

    SvaraRadera