måndag 31 januari 2011

Premiär

För första gången skall jag alltså nu rapportera in min träning till förbundskaptenen Anders Larsson. Fysträning och boule träning. Det finns ett formulär man ska fylla i vad gäller fysträningen. Så den biten kommer ju bli enkel. 
Jag under SM semifinalen i mixed.
Gällande boule träningen har den inte riktigt kommit ut till spelarna än. Men jag har ju min egen träning som jag kör på med tills den kommer. Framför allt har jag lagt mycket fokus på handleden och pendeln på sista tiden. De behöver förbättras och det vet jag om. Har bara inte lagt fokus på det för än nu då. Och det märks direkt att man ändrar något till det positiva. Man blir glad och märker att man är på rätt spår igen. Teknik träningen har gått bra på sista tiden och det känns som man har börjat hitta tillbaka. Även fysträningen går enligt träningsplaneringen jag lagt till grund för min utveckling framöver. Christoffer Andersson från klubben var med och tränade och det fungerade bra. Vi höll fokus hela tiden vilket var ett tag sedan jag klarade av. Så många bitar börjar falla på plats! Det känns riktigt kul att träna igen och det har jag sett fram emot. Att ha ett tydligt fokus på ett mål!

8 kommentarer:

  1. Guuutt.Positiva rapps e ALLTID kul.Ska försöka komma med en jag oxå...men givetvis på blåbärs-nivå då :-):-).

    SvaraRadera
  2. Tackar Ante. Jag kommer skriva en del om träningarna och så framöver.. Kanske det inspirerar någon annan att träna lite mer, eller på ett annorlunda sett som ger positiva resultat. Vem vet.. ;)

    Blåbärs nivå eller inte... Du kanske inspirerar fler att träna lite mer bara genom att skriva om det.. Så jag tycker du gör helt rätt.. :)

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot hårda koncenterade singlar i morgon !!


    // Jimmy

    SvaraRadera
  4. Ja, vi får se Jimmy. Jag vill inte träna varje dag! Men ett par singlar i morgon skulle kunna bli av.. :)

    SvaraRadera
  5. Kanon ! ca 3 dagar i veckan tycker jag är gött . Ej måndagar och fredagar !

    Blev ett undantag idag :0)

    SvaraRadera
  6. Men ja ska höra här hemma om det är okej!

    3 dagar tycker jag med kan vara okej med själva bouleträningen! :)

    SvaraRadera
  7. Det är nog många som blir intresserade och inspirerade bland annat jag. Då kan man följa en blogg hur man ska träna och en sida hur man inte ska träna, kanon. ;-) skoja bara. kommer att följa allt. Conny

    SvaraRadera
  8. Det kommer mer Conny! Kanske hela träningsprogram eller olika tips eller dyligt. Men jag kommer iaf skriva om mina egna träningspass lite då och då. Andreas P fråga mig om tips på fb. Och så klart delgav jag mig av mina tankar. Hoppas de hjälper Andreas!

    Om inget annat så är det bara att ställa frågor ang träningen, antingen här eller på mailen (joachim.andersson@coccinelle.nu) så ska ja försöka svara så gott jag kan.

    SvaraRadera