måndag 15 augusti 2011

Förberedelserna inför EM

På fredag är det dags för Årets stora mål, Europa mästerskapen i Göteborg.
Förberedelserna startade som sagt redan i januari. Men nu är det bara 4 dagar kvar till spelstart. Jag längtar.. Det här skall bli kul.
Vad kommer jag hitta på sista veckan då? Så här nära inpå ett mästerskap finns det bara det mentala att jobba med för min del. Och det är vad jag kommer göra. I stort sätt hela tiden fram till start. Jag kommer ta ett pass i veckan med kloten. och då blir det 110% koncentration under träningen. I EM skall inget gå till slumpen. Utan vi själva skall avgöra vårt öde! Under Elitserien i helgen gick det bra under lördagen men under söndagen var man ganska trött på det och det var jätte jobbigt att fokusera. Jag hade ett samtal innan helgen med "min" EM coach om att de kändes konstigt att spela Elitserien mellan två "stora" helger. Travemünde där man ville prestera och sen då själva EM helgen efter. Det blev som jag trodde. Jobbigt och svår spelat just för att fokuseringen redan är förbi denna helgen..


Nu blir det till att åka och köpa EM brallor. Vi kommer att spela i Khaki Chinos.. De blir as snyggt! Har mixtrat lite med bilden nedan. Men visst är det snyggt?







Mer om mina förberedelser kommer efter hand här på bloggen. Jag kommer blogga om allt rörande boulen denna veckan. Känslor, tankar, resultat... You name it! Under själva EM kommer nog uppdateringarna ske efter matcherna om tid finns eller på kvällen med ett dags referat.. Hoppas vi ses i Göteborg på fredag!

3 kommentarer:

  1. Chinos är snyggt, lite för väntat för min smak. De skulle sticka ut mer från mängden med onepiece, sköna och man blir avslappnad automatiskt och jag skulle vilja se motståndarnas miner på inmarchen. Conny

    SvaraRadera
  2. Haha..
    Ja ställde upp i en tävling på Onepiece. Jag vann inte tyvärr. Annars hade jag vunnit 2 Onepiece, blåa med Coccinelle skrivit stort över hela plagget ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att du plockade bort mig från bilden...

    SvaraRadera