lördag 21 augusti 2010

Kvartsfinaler

8-delspoolerna är nu färdigspelade och Sverige lyckades inte riktigt att ta sig ur den. De vann första mot Holland, men förlorade sedan en tight match mot Italien. I skiljet väntade Danmark, som tydligen gick fram som en ångvält och släppte inga poäng till Sverige. EM för Sveriges del är över, men för våra grannar Danmark kan det fortsätta en bit till.

Kvartsfinalerna ser ut så här:
Frankrike - Schweiz 13-1
Spanien - Estland 13-2
Italien - Tyskland 7-13
Tjeckien - Danmark 9-13

Nu läggs fokusen för svensk del istället på Jenny som skjuter i kvartsfinalen ikväll. Hon möter Spaniens Yolanda Mattaranz.

1
Frankrike, Angelique Papon,
41 poäng
8 Schweiz, Mylene Hug, 23 poäng

2 Sverige, Jenny Hamberg,
39 poäng
7 Spanien, Yolanda Mattaranz, 27 poäng

3
Norge, Maija Juva,
27 poäng
6 Monaco, Anne-Marie Mascagny, 30 poäng

4 Tjeckien, Lucie Venclova,
27 poäng
5 Israel, Siva Siri, 31 poäng


2 kommentarer:

  1. Här har Jenny stora möjligheter till medalj tycker jag.
    Nu spelar poängen mindre roll så länge man har fler än motståndaren!
    Skjuter Jenny 30 i kvarten tror jag medaljen är säkrad!
    Sen krävs det nog ca 10 poäng mer i semi och ytterligare 10 till i finalen för guld!
    Tror jag.. :)

    SvaraRadera
  2. Det är helt klart en stor möjlighet! Men jag tror inte att det behövs 50 poäng för att vinna finalen. Jag tror nog att det kommer att ligga runt 30-35 hela tiden kanske till och med under det. Men stora poäng hade varit kul!! ;)

    SvaraRadera