fredag 20 augusti 2010

Poolspel

Då var första gruppspelet avslutat och Sverige tog sig ur som tvåa i gruppen efter Polen. De nya poolerna ser ut som följer och vad jag tror:

Frankrike - Wales
Estland - England
Frankrike - Estland
Wales - England
Estland - England
Vidare ur poolen; Frankrike och Estland

Danmark - Italien
Holland - Sverige
Danmark - Holland
Italien - Sverige
Danmark - Italien
Vidare ur poolen; Holland och Italien

Polen - Schweiz
Spanien - Österrike
Polen - Spanien
Schweiz - Österrike
Polen - Schweiz
Vidare ur poolen; Spanien och Polen

Finland - Israel
Tjeckien - Tyskland
Israel - Tjeckien
Finland - Tyskland
Israel - Tyskland
Vidare ur poolen; Tjeckien och Tyskland

Fick även höra från en tjeckiska precis att Jenny sköt 39 poäng!! Och det gick hon vidare på som tvåa i kvalet. De fyra första är direktkvalificerade. Resterande får skjuta omkvalet.

1
Frankrike
41 poäng
2 Sverige
39 poäng
3
Norge
27 poäng
4 Tjeckien
27 poäng

5
Polen
26 poäng
6
Danmark
24 poäng
7
Monaco
24 poäng
8
Israel 24 poäng
9 Holland
23 poäng
10 Österrike
20 poäng
11
Spanien
18 poäng

10 kommentarer:

  1. Det känns som att Sveriges grupp är mest öppen.
    Även Danmark och Sverige kan gå vidare ur den. Men Sveriges förlust mot Polen (?) är lite oroväckande faktiskt. Jag tror Danmark och Italien går vidare.

    /Morgan

    SvaraRadera
  2. Det känner jag också. Det är en tuff grupp, men vi får svaret imorgon ;)

    SvaraRadera
  3. 27p för att gå vidare till kvarten? Det var inte speciellt höga siffror....bara Jenny o Papon som imponerar!

    SvaraRadera
  4. Nä, men jag blev lite förvånad när jag såg att Norge var på tredjeplats. Kul för Norge!! :) Jenny slog tydligen personligt rekord också. Dubbelt så grymt! ;)

    SvaraRadera
  5. Är det inte "Maja min Braja" som skjuter för Holland? Hon vann väl EM sist i skytte?
    Ja tror Polen och Spanien går vidare också. Kanske Danmark, om det är Tina som skjuter för dom så håller jag på henne.. ;)
    Hon har kämpat så länge med boulen och kan vara värd en framgång av rang.. :)

    SvaraRadera
  6. "Maja min braja" är inte med och ja, hon vann sist :P Jag tyckte jag såg någonstans att det är Maria som skjuter för Danmark :S Jag tror Spanien, Holland, Israel och Danmark ;)

    SvaraRadera
  7. Rudolph är på plats, men spelar inte längre för Holland. Hon har flyttat till Schweiz och är nu med deras trupp - dock inte som spelare, men som någon sorts mentor.

    SvaraRadera
  8. Rudolfs, heter hon ju. Karin i förnamn.

    SvaraRadera
  9. Hon visste själv inte om man behövde ha bott i Schweiz i tre eller fem år för att få spela för deras landslag. Än så länge har hon bara bott där i ett.

    SvaraRadera